agrilab analys?

aramis

Trådstartare
Funderar på att analysera mitt hö hos agrilab i år. Men så ser jag att man inte någon stans väljer vilket djurslag man avser använda höt till. Det gör man ju hos andra analysföretag.

Är det det smältbara råproteinet som är olika för olika djurslag?
Kan man lita på att det blir rätt för häst om man skickar till agrilab?
 
Sv: agrilab analys?

På följesedeln finns en rad där det står "Märktext" Där skriver du hö eller hösilage för häst samt om du är privatperson el. företag (hade nåt med husdjursföreningen o göra) Om du är privatperson kan du även skriva om du vill ha svar via e-mail (går lite snabbare).
Jag skickade dit i år och det var jättesmidigt.
Det kostar 425 kr inkl. moms för analys med smrp, Mj, TS o mineraler.
Lycka till!
 
Senast ändrad:
Sv: agrilab analys?

Det verkar billigare än Hjortens Lab också? De tar väl runt 500 kr har jag för mig?
Är agrilab billigast? Tar det ungefär lika lång tid/lika snabbt? Betalar man mot faktura?
 
Sv: agrilab analys?

Hjortens tar 494 kr för samma "paket" som ovan.
Tog ca 1 vecka att få svaret via e-mail från Agrilab och man betalar mot faktura som kommer på posten nån dag senare. Man har 30 dgr på sig att betala.
 
Sv: agrilab analys?

Precis som Mynta2 skrev så skiljer det inte så mycket för ko och häst. Smrp är samma (står för idisslare och häst) Energin däremot skiljde pyttelite (står på 2 olika rader) för häst 6.1 och för idisslare 6.0.
 
Sv: agrilab analys?

Veronika skrev:
Precis som Mynta2 skrev så skiljer det inte så mycket för ko och häst. Smrp är samma (står för idisslare och häst) Energin däremot skiljde pyttelite (står på 2 olika rader) för häst 6.1 och för idisslare 6.0.

Ja men då är det ju lugnt!
Tack för era svar. Trodde det skilde en del mellan ko och häst tex. men nu vet man!
 
Sv: agrilab analys?

Ja, det kan det nog ha hetat. Det var iaf smrp, MJ, TS, Kalcium, Fosfor, Magnesium, Kalium o så aska o NDF (vet dock inte vad det är) Kostade 340 kr + moms.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: mily
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 252
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 553
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp