Bukefalos 28 år!

Åh jag saknar det!

MiniLi

Trådstartare
Det har nu gått drygt ett halvår sen jag sålde min häst. Fram tills nu har jag bara känt att det varit skönt och helt rätt. Jag har varit så glad över att slippa gå ut i kylan, glad över att kunna fokusera på annat osv. Har hittat en ny grej som jag satsar på istället och det är toppen.

Men nu.. Helt plötsligt kommer suget. Jag vill rida igen!
Men inte hur som helst. Jag vill rida en riktigt bra häst (alternativt min förra häst för han är underbar), välskolad med talang. Och jag vill stå i fint stall och helst inte behöva mocka. Ja, min nya dröm är helt klart inte realistisk.
Jag är student, och bara där tar ekonomin stopp.

Tror att det finns en bra chans för mig att kunna nå min dröm, längre fram. När jag är färdigutbildad och tjänar bra pengar..
Men vad tusan ska jag göra tills dess?

Någon som har ett bra tips på hur man kan förtränga suget? :p
Eller andra smarta lösningar?
Fler i samma situation?

Saknar tiden när man var liten och föräldrarna fixade allt.. :angel:
 
Sv: Åh jag saknar det!

Även om jag hittills aldrig haft egen häst har jag tagit hand om andras och haft dem i princip som egen. Fram tills jag flyttade hemifrån. Hamnade i en annan del av Sverige, kände ingen. Och de jag träffade som hade hästanknytning verkade helt skrotade i huvudet. Försökte hitta medryttarhästar men konstigare människor har jag nog aldrig träffat. Så jag gav upp. När jag började plugga fick jag inte heller varken tid eller pengar åt hästeriet.

Här sitter jag ni tre år senare. Ibland är min högsta önskan att få borra in näsan i en tjock man. Eller bara smeka en mule. Eller få rida ett dressyrpass som ger mig träningsvärk en vecka framöver. Har blivit erbjuden att rida ett par gånger, men jag har tackat nej. Vet att abstinensen blir så mycket värre efteråt. Men klappar häst gör jag ibland. Inte ofta, men tillräckligt för att känna att jag fortfarande älskar de där stora underbara djuren.