Åh nej, det fick ju inte hända!

Vår dotter ramlade från sängen. Som var en superhög säng dessutom. Fick en gigantisk bula så vi åkte in men det var ingen fara. Sånt som tyvärr händer, även om man är försiktig. Minns inte ålder men under 1.5 iaf.
 
Jag minns inte när vår dotter rullade ur sängen första gången men hon gjorde det nog omkring samma ålder som din, eller innan, och sen har det skett otaliga gånger sen dess... 2,5 år idag. Hennes stackars lilla huvud har fått ta emot SÅ många smällar (inte bara av att ha rullat ut sängen förstås) och än så länge inga symtom på hjärnskakning eller andra skador någon gång. Bulor såklart, ibland jättestora, och sår ibland, men inte mer än så. Ibland funderar jag på om deras små kroppar är gjorda för att kunna ta emot många smällar. Skönt att din lilla verkar ha klarat fallet bra!

(Det låter ju förskräckligt när jag skriver detta, som att vi föräldrar inte kunnat säkra upp så hon fortsätter skada sig, men med en högaktiv, impulsiv och totalt icke-riskmedvetet barn så blir man till slut helt avtrubbad inför alla skador och trots att vi punktmarkerat och försökt skydda henne otroligt mycket mer än många andra föräldrar vi känner har hon alltid skadat sig 10 gånger så mycket)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Att bli påflugen av en annan hund... Så jävla typiskt när man lagt ner år på att få Focus att sluta hata andra hanar. Det började med...
2
Svar
31
· Visningar
2 706
Senast: Disen
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 440
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp