Ahh, blir galen.

P

pippi27

Har köpt påm mig lite syrsor åt spindlarna.
Jag har långt till närmaste zoo, så när jag handlar så göra jag det så att det räcker för några veckor i taget.
Nu har dom där hemska sakerna börjat spela! HÖGT!
Det är helt tyst här på kvällarna om inte Tv eller nå´t annat låter och så plötsligt så sätter dom igång.
Hu, nu har jag parkerat deras låda i källaren där vi har bastu. Förhoppningsvis så hörs dom inte upp i sovrummet inatt.
 
Vad jobbigt! När jag hade skäggisarna (som jag hade i förvar åt polisen som jag berättade om i våras) hade jag syrsor hemma men jag hade inget problem med att dom spelade, dom gjorde det som tur var inte en enda gång!
 
det der problemet hadde jag også när vi hadde våran ödla.
så derför bad jag bara om honor när jag köpte syrsor.
det är hanerna som spelar.( för att para sig )
varför föder du inte upp egna syrsor?
 
Synes det er en koselig lyd, jeg :love: Minner meg om Afrika... :love: Men det blir vel noe annet når det er inne i ditt eget hus ;)
 
Jag hade mina syrsor i bastun när de spelade som mest. Vet andra som sätter dem i matkällaren, de slutar spela när det blir lite kallt. Att bara köpa honor är ju också en idé, som nån sa, men det brukar vara lite mutter på affären när man är petig. Jag brukade få plocka ihop mina avelsuppsättningar själv :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
708
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 742
Senast: Niceperson
·
Hundhälsa Nya stjärnan som bor är hemma och har gjort en bra stund driver mig till vansinne. Han uppfyller alla mina andra kriterier och är...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Golddigger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp