Ahhh, virus!

Marvin

Trådstartare
Jag är kanske för dum för att få ha dator! :eek:

Jag har virus på min dator. Mina två virusprogram (Norton och VirusBuster) var utgångna. Jag installerade ett tredje antivirusprogram (AVG), lyckades avinstallera VirusBuster men inte Norton. Nu säger AVG att den inte kan uppdatera sin virusdatabas! Om jag har en brandvägg så måste jag se till att den tillåter en viss fil att kontakta internet.
Brandvägg??? :confused: Mycket möjligt att jag har en sådan via Norton, men hur sjutton hittar jag den så att jag kan ändra inställningar?
Har också försökt avinstallera Norton, men se det får jag inte. Det krävs administrator account för det säger programmet och tjurar. Eh, det krävs VAD?

Jag får panik! Hur gör jag nu?
 
Sv: Ahhh, virus!

Ladda hem Avast antivirus,gratis för privatanvändare.Låt sedan detta söka igenom datorn och följ anvisningarna som kommer upp vid ev funna virus.
Men glöm inte avinstallera dina andra virus prog innan du installerar annat.
 
Sv: Ahhh, virus!

Gå in i kontrollpanelen ==> användarkonton och ge ditt konto administratörstatus, så går det att få bort norton också.
 
Sv: Ahhh, virus!

Tydligen har jag redan administratörstatus. Det Norton vill ha är en Norton internet securety professional supervisor account. :eek:
Hittade på supporten hur man fixar det, men det gick inte på min dator, har för gammal Norton för att kunna uppdatera den.

*huvudvärk*
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har under lång tid ej kunnat ladda ner PDF-filer på min dator, det kommer bara genast upp en ruta där det står Internet Explorer har...
Svar
7
· Visningar
1 768
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu har båda mina datorer problem. En är äldre och mer reservdator. Min huvuddator så att säga började få bluescreen precis när den...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: Stalker
·
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: Saybia
·
IT & mobiler [Lägger det här eftersom jag behöver snabba svar. Som många vet måste man ju uppdatera msn, det funkar inte på min dator, den säger...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp