Åhörare på rättegång

Tofs

Trådstartare
När jag gick i grundskolan så var vi en grupp ur klassen med som åhörare på en rättegång. Jag tyckte att det var intressant. Så nu funderar jag, får allmänheten fortfarande vara åhörare? Hur får man då reda på vilka nål och tider det är under dagarna? Måste man anmäla sig i förväg eller är det bara att gå dit?
 
När jag gick i grundskolan så var vi en grupp ur klassen med som åhörare på en rättegång. Jag tyckte att det var intressant. Så nu funderar jag, får allmänheten fortfarande vara åhörare? Hur får man då reda på vilka nål och tider det är under dagarna? Måste man anmäla sig i förväg eller är det bara att gå dit?

Ja, så länge det inte är en rättegång som sker bakom lyckta dörrar.
Gå in på aktuell domstols hemsida så kan du öppna schemat för innevarande vecka.
Du behöver inte anmäla i förväg.
 
Var tvungen att gå in och kika, och jag gillar alla "m.m"; vårdnad m.m, ringa narkotikabrott m.m.
Det står ju för att det innehåller fler punkter. Vårdnad brukar följas av boende och umgänge, ringa narkotikabrott kan följas av brott mot knivlagen eller olovlig körning till exempel.
Nää, ni fattar väl att det är någon som tycker att alla domar låter smarriga :d "ringa narkotikabrott? MmMm!!"
 

Liknande trådar

  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 978
Senast: Mineur
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 845
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
770
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Jag funderar på att gå ner i tid, till 75 % pga barn under 8 (jobbar statligt så vi har dock rätt till barnet fyller 12). Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 767
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp