Air kondition = Sjuk hamster?

R

rattalskare

Ska åka till Idre på lördag nästa vecka! :bump: Men kom just på att tänk om det blir varmt i bilen!? Då måste ju Air kondition på och hur skyddar jag Hugo (hamster) bäst då? Eller gör det inget att han utsätts för drag? Vi kommer åka upp på cirka 5-8 timmar och har både hund och katt med oss.

Hugo kommer bo i en Transportbur på vägen upp går det bra om jag stoppar ner honom i buren ner i en papperskasse som har god ventilering fast det inte drar igenonom den?
 
Sv: Air kondition = Sjuk hamster?

Det borde gå utmärkt. Eller lägga för en handduk eller annat som skyddar på sidan det drar ifrån och sen lämna öppet på "baksidan" så att säga.
 
Sv: Air kondition = Sjuk hamster?

Haha, det där med akta hamstern för drag var inget som brorsan och tänkte på när vi var barn. När vi åkte till mormor på sommaren och det var varmt som f-n i bilen var luftkonditionering på för fulla muggar, buren hade vi mellan oss i baksätet. Dessutom fixade brorsan extra fläkt till (håll i dig nu) HUGO genom att använda en proppeller från ett modellflygplan kopplat till en liten generator kopplat till ett batteri. Den hamstern blev om jag inte minns fel nästan fyra år.
 
Sv: Air kondition = Sjuk hamster?

Min morsa vännina har haft två kaniner och ena dog av drag på ett flak och den andra av färska grönsaker
 
Sv: Air kondition = Sjuk hamster?

Alla: Tack för jättebra svar! Det kommer nog ordna sig med transporten jag lägger över en dubbelvikt handduk över bure så att han bara ser åt ett håll (baksidan)

Charlotta: Härligt namn! Kul att den blev så gammal!
 

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej på er allihopa! hoppas att ni har det lättare att fixa eran semester än vad jag har. det är så att jag praktiserade ju på en...
Svar
3
· Visningar
2 330
Senast: rattalskare
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 414
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp