Air up - någon som testat?

tuaphua

Trådstartare
Jag köpte en Air Up av nyfikenhet som kom i dag. Jag och sambo testade 2 olika ”smaker” och njä, vi tyckte inte riktigt det funkade.
Har fler testat? Vad tyckte ni?
 
Jag har hört om det eftersom en podd jag lyssnar på sponsras av företaget, men jag fattar inte riktigt vilket behov det är man försöker tillgodose? Vad är det för fel på vanligt smaksatt vatten? Ramlösa och liknande är ju också naturligt smaksatta och innehåller inte heller några kalorier, om det är det man tänker på.

Nä, för mig känns det mest som en plojgrej som förvisso hade varit kul att testa bara för att se hur/om det funkar, men det är definitivt inget jag skulle betala pengar för eller känner behov av i vardagen. Har svårt att se att det skulle bli något stort av detta, och det blir garanterat ingen "revolution" som företaget skriver om på sin hemsida, tyvärr får man väl säga för dem som investerat pengar i det.
 
Jag har hört om det eftersom en podd jag lyssnar på sponsras av företaget, men jag fattar inte riktigt vilket behov det är man försöker tillgodose? Vad är det för fel på vanligt smaksatt vatten? Ramlösa och liknande är ju också naturligt smaksatta och innehåller inte heller några kalorier, om det är det man tänker på.

Nä, för mig känns det mest som en plojgrej som förvisso hade varit kul att testa bara för att se hur/om det funkar, men det är definitivt inget jag skulle betala pengar för eller känner behov av i vardagen. Har svårt att se att det skulle bli något stort av detta, och det blir garanterat ingen "revolution" som företaget skriver om på sin hemsida, tyvärr får man väl säga för dem som investerat pengar i det.
Fast här i UK kan jag tycka att det finns en marknad för det. Här finns nästan ingenting i stil med Loka eller Ramlösa. Det de kallar för "smaksatt vatten" är ju läsk.

Edit: jag har hittat ETT svindyrt märke som faktiskt säljer smaksatt kolsyrat vatten, men nu kommer jag inte ihåg vad det heter. Säljs på M&S i alla fall och jag försöker typ hålla andan om jag går in där, eftersom det säkert kostar att andas innanför dörrarna. :D
 
Fast här i UK kan jag tycka att det finns en marknad för det. Här finns nästan ingenting i stil med Loka eller Ramlösa. Det de kallar för "smaksatt vatten" är ju läsk.
Tänkte också på det när jag skrev det, syftade dock bara på Sverige i mitt inlägg eftersom det är ett svenskt företag. Men ja, här kanske det skulle gå lite bättre, även om min uppfattning är att britterna liksom är vana vid att smaksatt vatten ska vara sött och/eller kraftigt smaksatt på något sätt. Då är frågan om de skulle acceptera något som Air Up, som ju lär ha en minst sagt svag smak, som alternativ...

Helst hade jag sett att produkter liknande Loka m.m var mycket mer populärt här, men det börjar komma lite tycker jag!
 
Jag kan behöva revidera min åsikt något. Vi testade förut med bubbelvatten IOM att det iaf var framdukat.
Men nu testade jag med obubblat vatten och tyckte faktiskt det var stor skillnad i smak. Vill testa mer!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har hört om det eftersom en podd jag lyssnar på sponsras av företaget, men jag fattar inte riktigt vilket behov det är man försöker tillgodose? Vad är det för fel på vanligt smaksatt vatten? Ramlösa och liknande är ju också naturligt smaksatta och innehåller inte heller några kalorier, om det är det man tänker på.

Nä, för mig känns det mest som en plojgrej som förvisso hade varit kul att testa bara för att se hur/om det funkar, men det är definitivt inget jag skulle betala pengar för eller känner behov av i vardagen. Har svårt att se att det skulle bli något stort av detta, och det blir garanterat ingen "revolution" som företaget skriver om på sin hemsida, tyvärr får man väl säga för dem som investerat pengar i det.
Vi skämtade om vilken miljardindustri det kunnat bli om man lyckades få det att funka med öl- eller vin-smak. 😅
 
Tänkte också på det när jag skrev det, syftade dock bara på Sverige i mitt inlägg eftersom det är ett svenskt företag. Men ja, här kanske det skulle gå lite bättre, även om min uppfattning är att britterna liksom är vana vid att smaksatt vatten ska vara sött och/eller kraftigt smaksatt på något sätt. Då är frågan om de skulle acceptera något som Air Up, som ju lär ha en minst sagt svag smak, som alternativ...

Helst hade jag sett att produkter liknande Loka m.m var mycket mer populärt här, men det börjar komma lite tycker jag!


Har har "Bubbelvatten med smak" men utan socker och inte sa stark smak fullkomligt exploderat de senaste aren. Fran att ha varit ett par olika marken med ett par smaker av varje finns det nu hela langa hyllor. Dessutom har priset okat vartefter det har blivit vanligare.

Sjalv har kopt en "Drink Mate" soda maker som faktiskt gor storre och fler bubblor an Soda makern jag hade forut. Dessutom kan man kora saft, juice, vin :p eller vad man kan tankas vilja carbonera i den.
 

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
15 068
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Vad har ni för mobilhållare till bilen, som ni tycker är bra och funkar bra? Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i...
Svar
14
· Visningar
370
Senast: Zpunk
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
17 057
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp