Bukefalos 28 år!

C

Catinca

Finns det någon som har erfarenhet av Aerline H 949 avkommor?
Rekommenderar ni honom?
 
Han är en av mina absoluta favorithingstar! Hoppförmåga till tusen, toppstam, goda gångarter och väldigt fin exteriör.
 
Hej
jag har fött upp en Aerline avkomma, från hans första årskull. stoet var efter Lombard-Somrero. Det blev ett stoföl, som jag sålde som treåring.
Hon är väldigt fin, högbent, rör sig bra, var klass 1, hoppar mycket bra med, men framförallt ett underbart temperament. Så jag kan verkligen rekomendera honom, han har ju både hoppning och gångarter och en mycket bra stamtavla. Tänkte själv använda honom igen nästa år. :)
 
Då kanske han är något att satsa på då, alltså.

Har hört mycket bra om honom så det var kul att höra att ni gillar honom!

Att välja rätt hingst ÄR en hel vetenskap.
 
Ja det tycker jag, vad har du för sto?

Det är verkligen inte lätt att välja hingst. Men det är så himla kul och intressant på resan tills att man hr valt en, man ser och lär mycket,
kul. :bump:
 
Hejsan!
Har en bekant som har en hingst född -03 Corus Line e. Aerline. Mamman är Rex-Stanford.
Han kanske inte är super i exteriören just nu (blev klass II på fölvisningen) men han har ett underbart temprament och växer nog och blir bättre med åren. Mamman är inte så bra gångartsmässigt och exteriört men Corus Line har fått mycket bra saker av pappan. Har mycket bra trav!!
Kul att fler funderar på honom!

"Naturen skapar föllungen men tränaren gör hästen" :banana:
 
Re: Aerline

Har sett ett många avkommor, och ingen har rört sig dåligt.
Hoppar gör de naturligt.
Temperamentet är också ett plus.

Vad gäller honom själv, var det första jag reagerade spontant på, hans benställ.
Det är ju faktiskt en "korrekt 8"!

Många hingstar jag sett som har en 8 på benen, har varit "nöjaktigt korrekt", eller "välbenad ifrån sidan".
När man går runt dem, så undrar man hur i allsindar de har fått en 8!

Det verkar som att man kan använda Aerline till alla typer av ston.

Var det någon som såg Ayla på Grevagården på treårs testet?
Det är en Aerline dotter som jag har som "förebild" till avelsmål.

Exteriört bra, flott, ädel med massa, gång och hoppteknik, samt ett bra temperament.

Hoppas att man får fram en sådan en dag... ;)
mvh
 
Min svärmor har en Aerline avkomma (hingst -03) som fick 48p och som ser jättehärlig ut. Han är undan ett Hertigen-sto.
 
Re: Aerline

Vad kul det är att läsa om allas Aerline avkommor, nu längtar man ju ännu mer till våren. :love:

Stoet jag betäckt med honom är föresten hästen på min användarbild.
 

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: Marvin
·
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: Freazer
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 084
Avel Undrar om någon har en avkomma efter korsningshingsten Järingsholms El Pequeno Luchador? Han är arab/halvblod.
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp