Bukefalos 28 år!

Aj, min axel

TeamLundVer

Trådstartare
Nu behöver jag era kloka råd åh klättra bukeorakel 🤗

Jag fick idag, när vi åt middag, rejält ont i axeln. Så pass att jag blir inskränkt i mina rörelser och helst inte vill röra den alls 😔

Efter lite googlande kan jag utläsa att smärtan är typ vid det som kallas supraspinatus tendon. Jag har inte gjort något som mig veterligen borde resultera i smärtan. Dock kan sägas att jag är väldigt instabil i mina axlar och har kass bindväv om det gör ngn skillnad (hEDS).

Är det ngn som har tips på vad jag kan göra för att bli av med eländet asap? Har redan stora problem med benen sedan några veckor tillbaka och jag pallar inte mer skit nu. 😔
 
Nu känns det lite vanskligt att råda dig till något när du har besvär i bakgrunden som jag inte vet nånting om, men generellt så är det ju bra att röra sig och få igång blodcirkulationen.
Jag har själv lite problem med axeln nu och går hos en fysioterapeut via företagshälsovården, men mitt problem är muskulärt och jag blev då rådd att röra på mig och sträcka ut för att få igång blodcirkulationen samt trycka på det lite då och då (vilket gör svinont) av samma anledning - för att muskeln ska slappna av och för att få igång den.

Men det känns ju som att du borde kolla med nått proffs först! Men i allmänhet så brukar dom råda en att röra sig, sen är det bäst om proffsen får säga hur du ska röra dig.
Jag har t.ex tränat ganska mycket överkropp/armar med gummiband på senaste, men nu ska jag göra utan gummiband ett tag tills ontet släpper.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp