Aj, nervsmärta..

Eftersom den här tråden väcktes till liv kan jag tyvärr meddela att jag att fortfarande fruktansvärda nervsmärtor i tid och otid. Som tur är de värsta episoderna inte ständiga men jag börjar ana ett samband med min menscykeln och har börja spekulera om mina hormoner påverkar smärtkänsligheten. Någon mer som märkt något sådant samband? Verkar finnas en del forskning om smärta och hormoner.

Har varit hos läkare igen och fick såklart en ny.. Denna hade någon teori att smärtan härstammade från att viruset fortfarande var aktivt vilket var lite intressant... en teori jag tillslut lyckades googla mig fram i någon studie som en av flera hypotes varför PHN existerar. Fick i alla fall som enda behandling och råd av läkaren att jag skulle vaccinera mig (fast en annan yngre sagt att jag inte behöver göra de lol), vilket jag dock inte hittat någon evidens för men men vad gör man inte. Detta har jag nu gjort (till min plånboks stora förtret) och har väll inte märkt någon direkt skillnad än. Nu känner jag mig dock tryggare att jag inte kommer åka på skiten igen 😅

Men ja smärtan får jag nog leva med, men kanske att jag lyckas på något sätt tämja mina hormorner så det inte märks så mycket. Där ligger mitt hopp nu.
Hoppas på bättring snart för dig, verkar vara ett hemskt virus. Känner några som drabbats. De är bra igen men det verkar ta tid.
 
Eftersom den här tråden väcktes till liv kan jag tyvärr meddela att jag att fortfarande fruktansvärda nervsmärtor i tid och otid. Som tur är de värsta episoderna inte ständiga men jag börjar ana ett samband med min menscykeln och har börja spekulera om mina hormoner påverkar smärtkänsligheten. Någon mer som märkt något sådant samband? Verkar finnas en del forskning om smärta och hormoner.

Har varit hos läkare igen och fick såklart en ny.. Denna hade någon teori att smärtan härstammade från att viruset fortfarande var aktivt vilket var lite intressant... en teori jag tillslut lyckades googla mig fram i någon studie som en av flera hypotes varför PHN existerar. Fick i alla fall som enda behandling och råd av läkaren att jag skulle vaccinera mig (fast en annan yngre sagt att jag inte behöver göra de lol), vilket jag dock inte hittat någon evidens för men men vad gör man inte. Detta har jag nu gjort (till min plånboks stora förtret) och har väll inte märkt någon direkt skillnad än. Nu känner jag mig dock tryggare att jag inte kommer åka på skiten igen 😅

Men ja smärtan får jag nog leva med, men kanske att jag lyckas på något sätt tämja mina hormorner så det inte märks så mycket. Där ligger mitt hopp nu.
Jag får betydligt mer ont som en del av PMS. Gamla frakturer och andra skador gör sig påminda.
Jag fick ju en alldeles speciell sort nervsmärta när jag var gravid första gången, ansiktsneuralgi, och enligt neurologen var det inte helt ovanligt.
Underbart att vara kvinna! :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 107
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Är det någon som har en dunderkur jag inte tänkt på? Sedan iförrgår kväll har jag så otroligt ont i och spända muskler i nacken...
2
Svar
38
· Visningar
2 510
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 418
Senast: Ms_Antrop
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp