Bukefalos 28 år!

Kalaspinglan

Trådstartare
I morgon åker min sambo och jag till Thailand i två veckor. Vår gulleplutt ska få vara hos mormor och morfar och bli bortskämd. Jag sitter och skriver ner en lista med lite information, telefonnummer till veterinär, uppfödaren och andra personer som kan hjälpa till om det krisar, försäkringsnummer, lite info om hur mycket mat han får och vad han absolut inte får äta.. samt lite förslag på vad de kan träna honom med om de har lust och vilka kommandon jag använder.

Det kanske är lite "overkill" eftersom de haft två hundar i sammanlagt 18 år.. men jag vill ändå hellre att ge för mycket information än för lite.

Vad har jag glömt? Vad kan vara mer viktigt att informera om.. information på en "utifall att"-lista??!

Uuuu... hur ska jag klara mig utan min "sova-sked-kille"??!
 
Sv: Åka bort

Ni får ha det så väldigt trevligt på semestern!!

Kan tyvärr inte komma på något så här just nu som Du borde skriva upp, låter som Du fått med det mesta.

/G.A som skriver spaltmetrar till den som ska ta hand om mina hundar/hästar. Trots att djurpassarna har flerårig erfarenhet och utbildning inom området. :o :crazy:
 
Sv: Åka bort

Jag passade för ett tag sedan en äldre hund som är lite krasslig.
Ägaren sa att hon litade på mitt omdömme och om hunden skulle bli illa sjuk och jag anser att den måste avlivas så fick jag ta det beslutet.....
:o

Nu verkar ju din hund både ung och pigg men om det värsta skulle hända, vet dom vad dom ska göra då?
 
Sv: Åka bort

Kalaspinglan skrev:
Vad har jag glömt?
Att slappna av!!
Det kommer att ga jattebra ska du se!! De ar hundvana manniskor, och eftersom de klarat av att ha tav hundar i 18 ar tillsammans, sa klarar de sakerligen av att ta hand om eran hund i 2 veckor. Jag vet sjalv hur det kanns, jag ar lite halvt orolig nar Dharma far bo hos farmor och farfar nar vi aker bort, men hon overlever i alla fall och det ar det som raknas.

Nummer till veterinar, samt forsakringsbolaget ar det viktigaste. Ni kommer ju ha era mobiler med er ner till Thailand, eller hur? Dessutom ar det alltid bra att ge dem numret till erat hotell, ifall ifall.
Annars tycker jag att du ska slappna av och njuta av resan!!
 
Sv: Åka bort

Tack för era svar..
Usch nu börjar jag få riktig ångest över att lämna plutten. Han kommer att ha blivit så stor när vi kommer hem. Fast det är nog bra för oss alla med lite sommarlov på varsitt håll.. *L*
 

Liknande trådar

D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 256
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp