Åka iväg och skriva på uppsats en vecka vad hyr man

Islandshästryttare

Trådstartare
Funderar på om jag får ledigt från jobbet att åka iväg nånstans och skriva på min uppsats i en vecka. Bara liksom stänga in mig i en bubbla, koda nyhetsartiklar, läsa litteratur och bara göra detta. Men sen får det ju inte bli för dyrt och tyvärr kan jag inte köra bil varför avlägset belägna stugor inte är ett alternativ som annars är lite billigare. Måste finnas matlagningsmöjligheter annars blir det på tok för dyrt och dessutom ligga på gångavstånd från kollektivtrafik och mataffärer (eller kunna ta sig med kollektivtrafik till en mataffär är också ett alternativ såklart). Funderar på vad jag ska leta efter, har kollat på en del lägenheter i städer men det mesta blir lite för mycket pengar då de har flera bäddar, priset är ju rimligt för två till fyra personer men blir det inte för en ensam person. Sen måste det ju också finnas någon typ av stabil internetuppkoppling men det är ju oftast inte ett problem idag.

Hjälp mig gärna spåna på tips och ideer på vad jag kan hyra för typ av bostad.
 
Lägenhetshotell kanske blir lite för dyrt alltså?
Air Bnb lägenhet?


Kollat runt på en del lägenhetshotell men det blir lite för dyrt tyvärr. Har också kollat på en del airbnb men det mesta är antingen fler bäddar så att det blir väldigt dyrt för mig som ensam eller små gäststugor anpassade för sommaren i första hand. Det som saknats är ett bra bord att sitta och skriv vid i flera jag kollat på. Är kanske bara att lägga ner tanken.
 
Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett husdjur?
Finns hemsidor som t.ex. trustedhousesitters där man ser efgter någpns husdjur medans de är på semester, och då bor gratis i huset.

Jag vet inte hur utbudet ser ut nära dig, men här kan man hitta otroligt fina hus både i städer och på landsbygd, där hag gärna såenderar ett par nätter med ett par labbar.
 
Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett husdjur?
Finns hemsidor som t.ex. trustedhousesitters där man ser efgter någpns husdjur medans de är på semester, och då bor gratis i huset.

Jag vet inte hur utbudet ser ut nära dig, men här kan man hitta otroligt fina hus både i städer och på landsbygd, där hag gärna såenderar ett par nätter med ett par labbar.

Jo det skulle jag absolut kunna tänka mig såvida det inte är alltför arbetskrävande som kräver väldigt många timmar per dag. Tanken är ju att jag ska maximera min tid för uppsatsen men några avbrott behöver man ju ta ändå varje dag. Ska kolla om det finns något sånt.
 
Jo det skulle jag absolut kunna tänka mig såvida det inte är alltför arbetskrävande som kräver väldigt många timmar per dag. Tanken är ju att jag ska maximera min tid för uppsatsen men några avbrott behöver man ju ta ändå varje dag. Ska kolla om det finns något sånt.
Kan du tänka dig att cykla till affären ca 4km på preppad cyckelbana?
 
Jag gjorde en liknande grej nu under hösten, hyrde då en privat stuga via Novasol. Helt ok priser nu när det inte är säsong för semestrar och annat, betalade 2700:- för en vecka för mig och hunden. Jag körde bil, men det fanns kollektivtrafik dit till just den stugan. Kanske finns det något sånt inom rimligt avstånd?
 
Vandrarhem?
Billingens stugby och camping i Skövde har även vandrarhem.
525:- /natt i eget rum m dusch och toalett. Gemensamt kök. WiFi ingår.
Fin natur ikring med löpspår inpå knuten.

Ta Västtrafiks tåg från Göteborg (105:- ), buss (34:- )går sedan från stationen i Skövde upp på Billingen, ICA kvantum finns längs med busslinjen.
 
Eller Töreboda camping. Tio minuter från stationen i Töreboda. Affärer överallt. Så kan du ta promenader längs kanalen och vinka när jag gasar förbi med jobbilen.
 
Rekommenderar kloster. Ingen aning om vad som finns kring Göteborg, men jag bodde en vecka på ett nunnekloster och det var en perfekt miljö för skrivande i lugn och ro. Fin trädgård för promenad, enkla måltider serverade, inga distraktioner alls. Och jag är inte kristen så den biten spelar ingen roll, eller gjorde inte där jag var i alla fall. Bara en himla lugn och skön vecka.
 
Funderar på om jag får ledigt från jobbet att åka iväg nånstans och skriva på min uppsats i en vecka. Bara liksom stänga in mig i en bubbla, koda nyhetsartiklar, läsa litteratur och bara göra detta. Men sen får det ju inte bli för dyrt och tyvärr kan jag inte köra bil varför avlägset belägna stugor inte är ett alternativ som annars är lite billigare. Måste finnas matlagningsmöjligheter annars blir det på tok för dyrt och dessutom ligga på gångavstånd från kollektivtrafik och mataffärer (eller kunna ta sig med kollektivtrafik till en mataffär är också ett alternativ såklart). Funderar på vad jag ska leta efter, har kollat på en del lägenheter i städer men det mesta blir lite för mycket pengar då de har flera bäddar, priset är ju rimligt för två till fyra personer men blir det inte för en ensam person. Sen måste det ju också finnas någon typ av stabil internetuppkoppling men det är ju oftast inte ett problem idag.

Hjälp mig gärna spåna på tips och ideer på vad jag kan hyra för typ av bostad.
Raderat.
 
När i tiden gäller det? En släkting har en stuga i Halmstad, nära kollektivtrafik. Med säng, badrum, kök och wifi. Just nu renoverar de stugan, vet inte när de beräknas klara dock. Tror de tar 7-800kr/natten. Vet inte om det räknas som dyrt eller inte.
 
Tack för alla tips och bra ideer har lite att kolla vidare på. Hade gärna hittat något i närområdet och fått lite tips om detta!:) Ska kolla vidare oå både novasol, vandrarhem och stugbyar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Äldre Vi funderar på att åka iväg litegrann, bara familjen. Det är jag sambon och dottern på 7 månader. Känns som längesen vi gjorde nåt för...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp