Åka tåg/buss

G

glee

Är det gratis att åka tåg med hund? Hur mycket betalar ni för att åka buss med era hundar?

Jag betalar (än så länge) inget för Selma när vi åker buss eftersom hon är så liten så jag kan sätta henne i en väska. Om man inte har hunden i väska/korg kostar det 20:-.
 
På tåget får man ta med två hundar gratis, för fler får du betala men vet inte hur mycket. Fast man måste boka djurkupé.
 
I Stockholm får man ta max två hundar/person gratis oavsett storlek. Vet att det har kostat förut. Jag tror att mina föräldrar betalade barnbiljett för vår gamla hund förut.
 
I landskrona betalade vi inget extra när hela valpkursen hade social träning, och åkte buss till stan!!!
Ca 8 valpar med mattar och hussar på bussen!!!
 
Nä, vi har lagt in en del ut över det traditionella.
T.ex busstur och stadsträning, prova på spår, prova på sök.
Mycket uppskattat av deltagarna!
 
Aha, det är du som har kursen?
Vi ska få prova på spår, ska bli jättekul :)

Det är bara 4 gånger (8 timmar) kvar på kursen, känns som att vi inte kommer hinna lära oss så mycket. Sammanlagt är kursen på 6 gånger, 2 timmar varje gång. Är det ovanligt lite?
 
Jag är bara medhjälpare!
Kanske instruktör en dag, men det är långt dit!

Våra kurser ligger på 8-12 gånger. Oftast 2 timmar per gång.
Men jag kan tänka mig att det varierar mycket.
 
i hela skåne är det gratis med upp till 2 hundar, sedan får man börja betala, vet dock inte hur mycket. öresundstågen och kustpilen har samma regler.
 
Min vovve åker gratis :)
Fast när jag bodde i Uppsala och hade en vovve så fick jag betala vuxenbiljett åt henne om det inte var någon som var snäll och tyckte synd om oss för då fick hon åka gratis...
 
jag betalade inget när jag åkte buss, hade med mig 3 stora hundar. trångt MEN gratis :D
 
Har för mig att det är gratis så länge hunden kan sitta i knäet, dock måste man sitta i djurkupé eller på angiven plats för djur. Min Rottis tror han är en knähund :confused: undra om man kan flörta :love:till sig en gratis åktur med detta argument :D.
 
Har åkt tåg en gång, det var gratis fast förstås djurkupé.
Buss och tunnelbana åker vi då och då, det också gratis. Iofs är hon ju så liten, om det är trångt tar jag henne under armen. :D
 
I Västerås ( :mad: ) får jag betala för min hund, 18 kr.

Här hemma har jag aldrig behövt att betala, inte ens när jag åkte med 4 stora hundar. Och det var bara jag som åkte med dom :D Jag fick en jävla massa konstiga blickar, men det kanske berodde på att jag åkte i stallkläder också :p
 
Om det var fyra GD förstår jag att folk tittar.. Jag kan inte låta bli att stirra när jag ser EN :D
 
Haha, jag också. Jag blir lika förvånad varje gång, att dom är så sjukt stora :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: ufot
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 854
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 919
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp