Åka transport längre sträckor

@Kristall10 mellanväggen brukar gå att plocka bort i alla transporter. Men de flesta ställer den bara snett åt sidan för att de inte tex har helbom fram, och det blir inte riktigt samma sak om man har en ”grövre” bredåkare.

Min kommentar var att jag tolkade ditt inlägg som att du kunde flytta hela mellanväggen ”rakt” men ändå hade kvar den.

Skit samma oavsett eftersom TS redan har ett brett släp 1,5 i Ifor är rätt bra tilltaget och tror inte det är problemet utifrån TS motivering 👍
Aha, ja då för står jag. 😊
Ja jag kan både flytta mellanväggen för att få en större spilta och ändå ha den rakt samt ta ut den helt. Men de bredåkare jag haft har inte varit nöjd förrän mellanväggen varit borta helt. Så därav min fundering om så kunde vara fallet för TS häst att den ville ha ännu bredare. Nu kan jag bara utgå från min transport och de hästar jag haft och hur dom har reagerat. Min transport blir ca en halv meter bredare invändigt än en enhästars IW om jag tar bort mellanväggen 😊
 
Aha, ja då för står jag. 😊
Ja jag kan både flytta mellanväggen för att få en större spilta och ändå ha den rakt samt ta ut den helt. Men de bredåkare jag haft har inte varit nöjd förrän mellanväggen varit borta helt. Så därav min fundering om så kunde vara fallet för TS häst att den ville ha ännu bredare. Nu kan jag bara utgå från min transport och de hästar jag haft och hur dom har reagerat. Min transport blir ca en halv meter bredare invändigt än en enhästars IW om jag tar bort mellanväggen 😊

Jag förstår . Har själv bredåkare och ofta tagit ut mellanväggen helt i tvåhästars , men mest pga att jag då inte haft ett 1,5 hästars. Men när jag haft 1,5 hästars släp så aldrig upplevt att det är skillnad mellan de två i sak utan brett nog,

Men som sagt - gravt OT nu så avslutar då detta inte alls verkar vara TS problem 👍
 

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 414
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Min andra tråd blev borttagen, liknande nog en annons för mycket.... Jag har kommit till en punkt där jag inte längre kan ha kvar min...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 984
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
6 861
Senast: akleja
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 229
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp