åka transport med senskydd?

Sv: åka transport med senskydd?

Jo det känns så...transportskydd är ju faktiskt inte alls svåra att sätta på och ta av och med tanke på vad som KAN hända utan är det ju värt besväret. Hellre för försiktig än för oförsiktig ;)

Solvira: jag förstår nog om din 700kg häst ger broddmärken i transporten...hehe...500kg skillnad måste ju betyda nåt! :D
 
Sv: åka transport med senskydd?

Jag broddar inte av och på för transport.
Har också stor häst och upplever inte att golvet påverkas alls.
Och skulle det göra det så tycker jag att det är bättre än att hålla på och lasta av och på en häst på halt underlag utan brodd.
Har gjort den en gång och min häst höll på att slå ikull när han skulle ut och bakbenen bara försvann under honom. Det gör jag inte om.
 
Sv: åka transport med senskydd?

Jag kan inte förstå när hästvettet gick ur människan, att man ska vara så snål och lat att man inte skyddar sin häst med riktiga transportskydd under resa är för mig helt obegripligt. Jag blir så glad av att läsa att du "otursbarn" litade på dig själv och DITT goda omdöme i slutändan! Det behövs fler tänkande människor som du därute :bow:
 
Sv: åka transport med senskydd?

Min älskade lilla häst står nu sydd ute i sin sjukhage :cry: eftersom jag var så j-vla dum och inte skruvade ur broddarna. :mad:
Han hade boots och helt nya transportskydd på sig...
Jag vill inte ens tänka på hur han sett ut utan det!
Man lär sig av sina misstag....
 
Sv: åka transport med senskydd?

Tyvärr blir misstagen dyrköpta ibland. Tycker ändå synd om dig, för det är bra många man ser som lastar in utan transportskydd och brodd och som kommer fram och åter utan att något händer.
 

Liknande trådar

Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 632
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 300
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp