Bukefalos 28 år!

åka utomlands

M

mamma

jag nekade min sons pappa att skaffa pass förra året i rädsla att han inte skulle komma tillbaka med honom. För han har hotat med detta. Nu vill jag åka på en semesterresa med sonen och pappan vägrar skriva under pass papperet. Jag är boendeföräldern men vi har gemensamvårdnad. Vad kan jag göra???
 
Sv: åka utomlands

Jag tycker att det låter klokast att din son inte har något pass. Du kan nog knappast neka pappan att få tillgång till passet sen om du väl skulle skaffa ett och du kan inte heller hindra pappan att åka utomlands med sonen (även om han självklart inte får flytta sonen utomlands mot din vilja). Så hade jag varit du så hade jag åkt på en resa eller gjort något annat kul som inte kräver pass.
 
Sv: åka utomlands

Pappan kan ha samma känsla om att du inte kommer tillbaka med barnet. Jag tycker inte det är konstigt att han nekar, även om det är synd...
Han blev säkert besviken på ditt nekande och din misstro, då tar han chansen att ge igen.

Resor går att göra utan att man behöver pass,det är väl upplevelsen som räknas.

Hoppas att ni får en toppenresa ihop i allafall.:bump:

* Jenny *
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 787
Senast: Manji
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 373
Senast: Tassa
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 132
Senast: Amha
·
  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp