Estivuz

Trådstartare
Hur är den banan? Funderar på att åka dit och rida lätt, men mammsen har ingen lust att köra så långt egentligen (Sthlm -linköping) så jag tänkte höra lite om tävlingsplatsen först innan jag övertalar henne. :devil:

Sv: Åkerbo

Vad vill du veta? Jag är med och arrangerar men vet inget om hur bansträckningen blir än. Just nu har vi dåligt med anmälningar så jag hoppas det kommer in fler så att vi slipper ställa in...

Välkommen!

Okej, tråkigt :( Nej jag ville mest bara veta om det var en bra bana med bra underlag osv osv.

Underlaget brukar vara bra, förra året (var det väl? :confused:) blev det tyvärr tungt då det regnade som f*n

Banan tycker jag är trevlig men jag är förstås partiskt ;)

Försök övertala mammsen, Åkerbo är en jättetrevlig bana och funktionärerna toppentrevliga - finns det nån "socialare" veterinär än deras ??
Banan är galoppvänlig med stora ytor och hoppbanan betydligt bättre när den flyttat från gräs till grus. ( vi har ridit där länge...) Dressyren går på gräs och kan så härpå hösten ställa till problem.Fast jag tror att gräsvallen blivit äldre och mindre smaklig....
Historien är följande: Äldsta dottern hade ett connemarasto på fem år och vi skulle rida deb. Dressyrbanorna var uppklippta i knähög klöver och den lilla damen blev fly f-bannad :devil:över att inte få äta utan bli tvungen att prestera. Det dressyrprogrammet innehöll flera skolor över marken --caprioler och sånt...och är det enda familjen fått med kommentaren "stundtals okontrollerbar ".:rofl::rofl::rofl:

Jag skippade Åkerbo. Rider min sista tävling för säsongen nu i helgen, och så tävlar jag hoppning samma helg som Åkerbo är istället.
Kanske blir nästa år! :)

Du skall möjligtvis inte till Edsbro du med? Grolle skall dit och lufta sig efter att fått stått hemma och skräpat i flera veckor nu när Betti varit ute på äventyr

Nej, ingen Åkerbo för oss då terrängen ifjol var under all kritik trots att det var SM. Så varför skulle man göra den bättre i år:confused: för hösten har inte varit optimal för underlaget? Annars om vädretsmakter varit med dom är det en fin bana:laugh:.
Vi kommer att gå en L:A4 dressyr i helgen och en hoppning nästa helg ist:D

Någon medlem av Betti-familjen såg vi inte i Edsbro idag. Köttbullen var där och såg till att banpersonalen hade något att göra. :angel: Men det var han iofs inte ensam om, jisses vad det flög bommar i 1,10 och 1,20.

Någon medlem av Betti-familjen såg vi inte i Edsbro idag. Köttbullen var där och såg till att banpersonalen hade något att göra. :angel: Men det var han iofs inte ensam om, jisses vad det flög bommar i 1,10 och 1,20.

Ja men, jag säger ju att det är inte lätt att ha en efter QE:o. Nästa gång kommer han att gå super eller gången efter, you never know:angel:.

Nä vi fick förhinder i morse och var tvungna att avanmäla, kanske synd då för Grolle brukar kunna lyfta på benen :angel:

Tja, det här var inga nyheter för oss. Han KAN hoppa, det tvivlar vi inte på. Men det är mycket som ska funka... Och en mage som innehåller alldeles för mycket gräs, då blir det tungt att hoppa "högt". :devil: Hur kan man bli FET på 2 veckor NU? :crazy:

Det här är trådkapning, men Lena är nog på så bra humör idag att det inte gör något.. :p :bump:

Tja, det här var inga nyheter för oss. Han KAN hoppa, det tvivlar vi inte på. Men det är mycket som ska funka... Och en mage som innehåller alldeles för mycket gräs, då blir det tungt att hoppa "högt". :devil: Hur kan man bli FET på 2 veckor NU? :crazy:

Det här är trådkapning, men Lena är nog på så bra humör idag att det inte gör något.. :p :bump:

Sorry Lena, men väldigt mkt Grattis:bump::bump::banana:. Vi lämnar nu tråden till det den handlar om:D.

Tack tack, det stämmer vad aicha skrev att jag ser mellan fingrarna med det mesta. :angel: Hade jag vunnit så hade det varit 100% fritt fram. ;)

Kl

nåväl, efter helgens bravader så åker iaf Grå o jag till Åkerbo!:banana:

Och eftersom jag denna gång inte tänker lämna något åt slumpen ämnar jag även Importera Hästskötare från Kungsbacka....(MED rosa jacka!:bump::devil::eek:)

Kl

nåväl, efter helgens bravader så åker iaf Grå o jag till Åkerbo!:banana:

Och eftersom jag denna gång inte tänker lämna något åt slumpen ämnar jag även Importera Hästskötare från Kungsbacka....(MED rosa jacka!:bump::devil::eek:)

men
är det inte hon som visade dej hur man synar gräset? :p

Jo, som Importerad Ryttare är hon inte så bra...:rofl: men som Importerad Hästskötare har hon inga plumpar i protokollet än...(förutom att hon är värdelös på att fläta, putsa, och hålla ordning....:D)

Jo, som Importerad Ryttare är hon inte så bra...:rofl: men som Importerad Hästskötare har hon inga plumpar i protokollet än...(förutom att hon är värdelös på att fläta, putsa, och hålla ordning....:D)

:eek: Det är ju det som är hästskötarens viktigaste uppgift! jag hoppas verkligen att hon får betala sin egen mat, boende mm om hon inte gör rätt för sig:devil:. :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 104
Senast: Sirap
·
Hemmet Vi har haft vår stuga första den här vintern och framförallt har det under påsken blivit uppenbart att många kör skoter in på vår tomt... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 077
Senast: Marita73
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: Ajda
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur