Aktivera 10-åring

M

martina

Hej!

Nu behöver jag lite hjälp utav er som är föräldrar eller är allmänt duktiga med barn.

Situationen ser ut så här: Jag ska börja som kontaktperson åt en 10 årig tjej med stort djur intresse (precis där kom jag in i bilden med mitt zoo :) )
Men en utav uppgifterna är även att hon ska få chans att träffa jämnåriga kamrater.

Problemet: Jag är 26 år mina vänner har inte barn i 10-års åldern nej nej.
Jag känner inte heller några i den åldern. Så jag undrar lite var kan vi hitta vänner??

Jag och socialsekreteraren har pratat om ridskolan i byn (men dem har sommar stängt nu).
Åka till biblioteket ibland för stunder med barn.

Men jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig.
Tänkte kolla upp om det fanns någon kör, då min klient älskar att sjunga.

Tips tages tacksamt emot :bow:
 
Sv: Aktivera 10-åring

Finns det någon 4H gård i närheten (fast det kanske inte finns längre ?)
Badplatser ?
Finns det kanske någon scout grupp eller liknande hon kan vara med i tillsammans med dig ?

Just 10-åringar känns som såna som umgås mycket hemma-hos varandra, det är lite för unga för att vara ute och fika på stan och litet för gamla för lekplatsen. Svårt faktiskt !
 
Sv: Aktivera 10-åring

Hur ofta ska ni ses?

Har barnet något funktionshinder? Har barnet det så kan det ju innebära att de kanske inte vill/kan delta i samma aktiviteter som "vanliga" barn...
 
Sv: Aktivera 10-åring

Till er båda:

Jag vet inte om någon 4H gård men det ska jag genast kolla upp :D'
Lika så scout...

som Circus beskriver det så känns det som om 10 åringar är lite i en mellan ålder, därför käns det svårt.

Hon har lite problem med finmotoriken men det är allt. Antagligen detta som ställer till lite problem med att få vänner på skolan.

Jag har starkt förespråkat ridskolan till hösten där hon kan träffa jämnåriga med gemensamt intresse.. vi får se om min plan lyckas. Det handlar ju lite om ekonomi oxå.

vi ska ses 4-6 h / vecka dvs 1 dag i veckan.

Tackar så länge
 
Sv: Aktivera 10-åring

Det som kan vara svårt är ju att hitta anordnade aktiviteter som är just den dagen ni ska ses.
 
Sv: Aktivera 10-åring

Ja jag var med i kyrkans kör när jag var liten :idea: Hmmm den kanske finns kvar...
 
Sv: Aktivera 10-åring

vad är meningen med din kontakt dag? att hon ska träffa jämnåriga eller vara med ngn vuxen? söker du aktiviteter för att umgås med jämn åriga eller aktiviteter för er 2 ihop?
tjejer älskar ofta att gå på stan, bio, fika, bara vara med djur, ni knska kan passa ngn hund den dagen?
 
Sv: Aktivera 10-åring

nu är min dotter lite yngre (7 år) men jag kan komma med mina tips.

Om du bor i en mindre stad så finns det ofta sommaraktiviteter.
Om hon rider och kan låna häst/ponny av dig, kolla upp gruppträningar på andra stall.
Ridläger/weekendläger
Ring din närmaste skola och be om hjälp. De kan ofta hjälpa till med kontakter.
fotbollsskola? Finns ofta stora tjejlag för 10-åringar.

lycka till!
Vi var kontaktpersoner åt en kille i samma ålder och han älskade att åka och klättra, badhuset, bio och filmkvällar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag jobbar som logoped med personer som stammar. Insåg häromveckan att min kollektion av roliga spel för barn i låg- och...
2
Svar
20
· Visningar
2 327
Senast: Imogen
·
Hästmänniskan Hej! Är en 15-årig tjej som drömmer om en egen häst tillsammans med min 23-åriga storasyster. Jag har ridit i ett år på ridskola...
2
Svar
20
· Visningar
3 059
Relationer Nu skriver jag en sånhär anonym relationstråd för jag behöver verkligen andra människors syn på saken... Jag har en kille sedan 3 år...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 641
Senast: Viva
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp