Aktivera Windows 7

TheRedLightning

Trådstartare
Nu har jag äntligen lyckats installera om Windows efter mycket om och men.

För drygt ett år sedan köpte jag själva operativsystemet med tillhörande produkt kod.

Installerade och angav produkt koden, nu kom det upp en dialogruta att windows inte kunde aktiveras, det är första gången jag ens anger den koden och vet inte riktigt vad som händer efter de 30 dagar man hade på sig att aktivera windows, om nu det inte skulle fungera.

Känner mig lite smått frustrerad, trodde inte det skulle bli några problem när jag köpte operativsystemet med tillhörande produkt kod lagligt och så händer det här. 😫
 
Har de ingen support?
Jag var lite smått frustrerad igår, kollade inte så noga. Tror det stod någon om att ringa, googlade lite och det var andra som haft liknande problem och sen haft problem via telefon med någon datoriserad röst, så vet inte om jag ska kolla runt lite först och se det som sista lösning.

Vill helst slippa betala för en nyckel - igen, men i worst case scenario får jag väl bita i det sura äpplet och göra det..
 
Alltså jag vet inte vad det var frågan om, men jag googlade lite, provade även en gammal produktnyckel jag hade (vilket inte fungerade), sen gick jag in i start-menyn, högerklickade på dator, sen egenskaper, nere vid Windows-aktivering tryckte jag på ändra produktnyckel, ändrade tillbaka till den nyckeln jag fick när jag köpte windows och hux flux gick det igen... men varför i hela friden funkade det inte från början?! Säkert någon bugg eller nått.

Men men, nu är det fixat i alla fall, tack gode gud för det. Nu kan jag andas ut och fixa vidare med alla andra installationer m.m. som behöver göras. :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 275
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 492
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp