Aktiverings/tuggsaker till hage/box

Sryoqwe

Trådstartare
Vad kan man lägga in som de vill tugga på? Min fyraåring tuggar nu på stolparna till sjukhagen (som den andra står i) och jag vill inte att han monterar ner den. Vad finns det för äckligt att kleta på stolparna?
 
Sly gillar min tvååring, tydligen gött att gnaga på kvistar. Han plockade även rent julgranen extremt effektivt och knäckte den i två delar.
 
Min brukar uppskatta lite grövre sly, inte bara kvistarna utan lite ordentligare småträd att gnaga på. Brukar plocka småbjörkar när de röjer under kraftledningarna här till exempel.
 
Min häst gillar också sly. Jag är jättenojig för sårskador så hon får grövre stammar (där jag sågar bort alla pinnar som sticker ut) och sen får hon även de mjuka små goda kvistarna där knopparna finns.
 
Har också en boll i boxen som hon gillar. Typ jollyball fast annat märke. Det första hon gjorde var att pilla bort ”ventilproppen” så nu är det punka på bollen, men den är tydligen lika rolig ändå. Hon brukar stampa på den, vifta runt och kasta med den😅
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Tonto
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Lexa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp