Bukefalos 28 år!

aktiveringsboll, oj vad kul!

E

elsa_carlsson

har tittat lite på att köpa en aktiveringsboll, ni vet en sån rund sak med hål i som man lägger godis i så får hunden putta på den för att få ut godiset. hur som helst så tyckte jag att 150 kronor för en platsboll var lite mycket, så jag köpte en garnblåsa på biltema för 30 kronor och bad sambon borra hål i den. så visade jag hunden (en 6årig golden som inte fått mycket sådan aktivering tidigare (lånehund i 2 månader)) att jag la i lite godis och gav till honom. först putta han lite på den tills den körde fast och gav upp. sen puttade jag lite på den och han fick ut mer godis, då fattade han att den var skoj och började rulla, putta, bita som bara den... hehe. han verkar ha riktigt skoj :) dessutom gick den ju att bära i fästet för snöret...

lite bilder
www.itek.chalmers.se/elsac/rasmus
 
Sv: aktiveringsboll, oj vad kul!

Min äldre hund tyckte den bara var hyfsat kul i början, sen tyckte han inte det var värt beväret.
Sen har den använts som tålig lekboll bara, då hundarna annars bara biter sönder alla andra leksaker.
Men nu är den DÖD som boll! Dom klöv den på mitten!!
Nu tuggar dom på halvorna och leker med dom...

Fast ändå, det är den bästa leksak jag köpt då det är den ENDA som hållit i flera år!!!
 
Senast ändrad:
Sv: aktiveringsboll, oj vad kul!

Jag hoppas att den är rolig att leka med, köpte bland annat en sådan i julklapp till hunden jag är hundvakt åt :)
 
Sv: aktiveringsboll, oj vad kul!

Jag skulle vilja ha någon sorts aktiveringsleksak till min hund, men vågar inte riktigt eftersom hon så gärna gnager sönder alla leksaker. :p Så vi kör med hemgjorda grejer. Den där som du har kanske är lite tåligare?

Detta har en staff gjort :p
 
Sv: aktiveringsboll, oj vad kul!

tja, den borde vara lite bättre, plasten är cirka 6mm tjock, men däremot så fanns det en ögla där man kunde fästa en lina och den är redan söndergnagd :smirk: detta påverkar ju dock inte bollen, när den är borta finns det inget mer att gnaga på

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=43126
 
Sv: aktiveringsboll, oj vad kul!

min hund har oxå en aktiveringsboll...men kruxet e att han e rädd för bollar :smirk:
så han går stora omvägar under vardagsrumsborden så han inte ska putta till den...
 

Liknande trådar

L
Hundträning Skulle vilja höra era tips på hur ni mentaltränar eran hund och hur ni stimulerar dem inomhus.Jag har läst tråd efter tråd och det går...
Svar
15
· Visningar
10 830
Senast: mian1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp