Aktiviteter ängslig 5-åring

Så här blev det, hoppas det blir lagom spännande nu:nailbiting:

HEMLIG INBJUDAN BARA TILL *****.
(Fast mammor får komma med).

Något mystiskt har hänt hos mig, ingenting farligt men lite klurigt och jag måste ha din hjälp!
En massa gosedjur har rymt och springer runt i min hage och runt stallet och det behövs ett barn för att fånga in dem för de lyssnar inte på vuxna. Någonstans i hagen hos ett av gosedjuren gömmer det sig också en skatt och den som hittar den får den!
När vi fångat in alla busiga gosedjur blir det en liten mysig överraskning på Hemliga gömstället. Alla gosedjuren får följa med upp dit!

Kan du komma på tisdag klockan 15 för då tror jag gosedjuren busat klart och gått och gömt sig?

Kram från Moster *******
 
Så här blev det, hoppas det blir lagom spännande nu:nailbiting:

HEMLIG INBJUDAN BARA TILL *****.
(Fast mammor får komma med).

Något mystiskt har hänt hos mig, ingenting farligt men lite klurigt och jag måste ha din hjälp!
En massa gosedjur har rymt och springer runt i min hage och runt stallet och det behövs ett barn för att fånga in dem för de lyssnar inte på vuxna. Någonstans i hagen hos ett av gosedjuren gömmer det sig också en skatt och den som hittar den får den!
När vi fångat in alla busiga gosedjur blir det en liten mysig överraskning på Hemliga gömstället. Alla gosedjuren får följa med upp dit!

Kan du komma på tisdag klockan 15 för då tror jag gosedjuren busat klart och gått och gömt sig?

Kram från Moster *******
Men åh så fint!
Blir säkert jättebra! :love:
 
Det gick jättebra idag!😀 Vi hittade alla busiga gosedjur och en skatt i form av en glittrig gummiboll som blinkar när man studsar den vilket blev mycket populärt. Och så blev det kalas med tårta och alla gosedjur på loftet. Efter detta gick vi upp i skogen och plockade blåbär och klättrade upp i ett jakttorn och kastade ner bollen hundra gånger😊
En mycket lyckad dag!
IMG_20190709_160019_229.jpg
 
KL
Den här mostern blev precis jätteglad över att systerdottern och hennes bästis (de är elva år och jag är moster till bägge ;) ) (helt otippat) vill komma till mig i stugan och hänga ett par dagar!
Det blir ett äventyr för dem att åka tåg med byte (sex timmar) utan någon vuxen, men det går nog bra. :D
Det är över 60 mil mellan oss annars, så vi ses inte så ofta.
 
Det gick jättebra idag!😀 Vi hittade alla busiga gosedjur och en skatt i form av en glittrig gummiboll som blinkar när man studsar den vilket blev mycket populärt. Och så blev det kalas med tårta och alla gosedjur på loftet. Efter detta gick vi upp i skogen och plockade blåbär och klättrade upp i ett jakttorn och kastade ner bollen hundra gånger😊
En mycket lyckad dag!
Visa bifogad fil 32872

Vilken ambitionsnivå! Och så fint du gjort:)

Hoppas det gör att ni kommer igång och umgås om det är det ni vill.
 
Finns roliga mallar för ”stenpussel” om man googlar, då går man runt och letar stenar som passar in i den färdiga mallen och får poäng därefter. Det kan nog roa en försiktig 5-åring! Gillade också förslaget med att placera ut gosedjur på olika ställen och gå och besöka dom. 😊
 
Ser att jag var lite sen med mitt förslag. Gud vad härligt att dagen blev så lyckad, låter som att du styrde en helt fantastisk dag för din systerdotter! :love::heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp