Aktiviteter för semestern

Paddla kanot! Det brukar vara förhållandesvis billigt.
Jag är nog den enda som är för det. Killen tvärvägrar då han säger att han är kass på det (tror förvisso inte han är så kass som han säger, när vi skulle paddla in båten så gick det rätt bra, den är ju större och otympligare än en kanot 😅).
 
13 augusti är det marindagar i Karlskrona, det kommer att vara en hel del action och de kommer att släppa in besökare där man inte brukar få gå. Hela stan är full av häftiga fort och byggnader och Marinmuseum är jättefint och har fri entré och skepp man får gå ombord på.

Flygvapenmuseet i Linköping är också jättefint, även där fri entrė.

Aeroseum i Göteborg har barnens flyghelg 11-12 juni, verkar vara ett kul ställe, de har t ex simulatorer och man kan campa där.
 
13 augusti är det marindagar i Karlskrona, det kommer att vara en hel del action och de kommer att släppa in besökare där man inte brukar få gå. Hela stan är full av häftiga fort och byggnader och Marinmuseum är jättefint och har fri entré och skepp man får gå ombord på.

Flygvapenmuseet i Linköping är också jättefint, även där fri entrė.

Aeroseum i Göteborg har barnens flyghelg 11-12 juni, verkar vara ett kul ställe, de har t ex simulatorer och man kan campa där.
Min mormor bor i Karlskrona, jag är döpt i Fredrikskyrkan, så där har jag varit många gånger. Har faktiskt planer på att åka dit med killen som knappt varit där å visa upp stan me sin charm samtidigt som vi hälsar på mormor.
 
Finns det turistkartor nuförtiden? Tycker det känns som de försvinner mer och mer tyvärr.
Låter som ett kul upplägg. Häromkring finns massor att göra. Helt klart ett bra alternativ att de får va med och välja själva. 👍🏻
Ja det gör det på turistbyrån brukar det finnas. Annars finns det på kommunens hemsida massor med turistsaker.
 
13 augusti är det marindagar i Karlskrona, det kommer att vara en hel del action och de kommer att släppa in besökare där man inte brukar få gå. Hela stan är full av häftiga fort och byggnader och Marinmuseum är jättefint och har fri entré och skepp man får gå ombord på.

Flygvapenmuseet i Linköping är också jättefint, även där fri entrė.

Aeroseum i Göteborg har barnens flyghelg 11-12 juni, verkar vara ett kul ställe, de har t ex simulatorer och man kan campa där.

Åh, marindagar lät ju superkul! Synd att min dotter är hos sin pappa då. Hon hade verkligen uppskattat det.
Tack för tipset ändå! :)
 
Funderar på lite olika aktiviteter man kan hitta på under semestern, speciellt sådana aktiviteter som inte kostar skjortan med tanke på hur det ser ut nu med inflationen. 😅

Även sådant man kan hitta på om det är dåligt väder.

Det vi kommit på hittills är strandhäng, minigolf, discgolf, cykling, Liseberg, korvgrillning och åka båt. Men sen tar det stopp.

Funderar lite på aktiviteter man kan göra både bara vuxna och aktiviteter som lämpar sig för barn och tonåringar.

Hit me med era förslag och idéer. 😇
Det går ju att hitta ett tema.

Ta sig upp för alla platåberg i Västergötland, Alla ändhållplatser i Göteborg. Göteborg med Nationalteater och åka till Spisa, Näckrosdammen, Vasaparken.. osv. Vem som står ut längst i Ullared, vem som kan handla tyngst för 100 kronor...
 
Det går ju att hitta ett tema.

Ta sig upp för alla platåberg i Västergötland, Alla ändhållplatser i Göteborg. Göteborg med Nationalteater och åka till Spisa, Näckrosdammen, Vasaparken.. osv. Vem som står ut längst i Ullared, vem som kan handla tyngst för 100 kronor...
Ja sånt är så kul!

Vi har alltid hundbingo. Typ bajsande hund, hund som ser ut som sin ägare, hund som har jacka, tjock hund, kissande hund and so on. Hysteriskt kul när nån i gänget börjar skrika HUNDEN KISSAR, DEN KISSAR! eller TJOCK HUND TJOCK HUND!
 
Det går ju att hitta ett tema.

Ta sig upp för alla platåberg i Västergötland, Alla ändhållplatser i Göteborg. Göteborg med Nationalteater och åka till Spisa, Näckrosdammen, Vasaparken.. osv. Vem som står ut längst i Ullared, vem som kan handla tyngst för 100 kronor...
Det med tema har jag faktiskt aldrig tänkt på, men skulle nog kunna hitta ett tema. Ska klura lite på vad som skulle kunna passa oss. 🧐
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 928
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 835
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp