Aktivitetsspel

H

Heira

Någon som har testat något av aktivitetsspelen som finns på denna sida?: www.nina-ottosson.com

Är de värda priserna? Verkar ju inte vara så svårt att fixa ihop vissa av dem själv, men jag är ju inte så händig och har inte verktyg som behövs heller...
Annars kanske ni har andra bra idéer på enkla grejer man kan tillverka själv för att vovven ska få tänka lite?
 
En gammal tennisboll med ett hål i fylld med hundgodis.
Toarullshylsa med igentejpade ändar, ett hål och godis inuti är en svårare variant eftersom den inte rullar runt åt alla håll.
Men det bästa av allt är nog att preparera ett rum med gömda godisar under mattor, skåp och dylikt.
Allt kostar billigt!
Ett jättebra hundbusargodis tycker jag att popcorn är, billigt och gör inte hunden mätt.
 
Toarullarna har vi testat, men hon biter sönder dem direkt och får ut godiset, och sen om man inte råkar vara på sin vakt så käkar hon upp hela rullen också! :o

Tennisbollen lät intressant... det vore nog något. Låter mindre än aktivitetsbollen i plast som hon får leka med vid väl valda tillfällen för att grannen under inte ska klaga.. ;)
 
jag har provat aktivitetsbollen (jättekul utomhus, på plan mark. materialet lämpar sig inte så bra för inomhusbruk, det låter för mycket) och dog-smart (också ganska roligt, men det är nåt man ska göra tillsammans med sin hund. efter ett tag kan man ha godis under bara en eller två klossar)
 
Tycker du att dogsmart var värt pengarna? Den verkar riktigt rolig! (Både för matte och hund...;) )

Aktivitetsboll har vi, men som du säger är det lite jobbigt med den inomhus, speciellt om man har grannar som man måste ta hänsyn till. :o
 
Dogsmart har jag testat på min hund. han tycker att det är jättekul, men man får passa så att han inte äter upp träklumparna. :D
 
Ett annat tips är att lägga en godis under en lide burk :) Doris brukar sparka runt på en gammal GB-låda. Hon tycker det är jätteroligt. :)
 
ja, om man tycker om att lägga pengar på sin hund. det är hur som helst mer värt pengarna än ett dekorerat halsband. och det är kul! mina jyckar blir alldeles till sig när jag tar fram det och schäfern som inte gärna tar något i munnen lyfter upp klossarna direkt! jag tröttnar klart fortare än de :smirk:
 
Jag har alla men inte DOG BOX och DOG TURBO

Alla är bra utom den med träklossar som sitter löst.....vovven har ätit upp hälften och resten har försvunnit..... :smirk:

Den som enligt mig är roligast för hunden är DOG BRICK,den värsta för de som lyssnar,dvs jag, är bollen....fy vad den låter mot parketten.... :smirk:
 
Har också testat dessa spel. Ej värt pengarna. Eller jo om man tycker det är värt att lägga 300-350:- på 2 minuters aktivering. :smirk:

Hunden löser det på 1-2 minuter och sen är det inte längre någon aktivering då de kan spelet. Då är det roligare, billigare och klurigare att ta godis i ett gammalt örngott och vika in och slå en knut på det. Det är roligt!! :D

Men men, spelen kommer till nytta för våra dagishundar. Man slutar aldrig förvånas över hur vissa (uttalar inga namn) kan vara så hrm :o ointilligenta. :o :angel: :angel:
 
*skratt* Stackars hundar då.. ;)

Freja är rätt intelligent, godis under burkar och sånt är ingenting för henne... så då är de där spelen kanske inte något man lägger ut så mycket pengar på. Får försöka fixa ihop lite egna kreationer...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 722
Senast: Myrten
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 283
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 933
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 477
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp