Akut hjälp med Leon?

Fy vad sorgligt. :( Jag har också undrat... Känner igen Vallis från ett hundforum jag var aktiv på för länge sedan, det är nog mer än 15 år sedan. Märkligt hur det kan kännas nästan som om man kände någon man aldrig har träffat och som dessutom troligen inte visste vem jag var (jag läser mycket mer än jag skriver). Ledsamt i vilket fall...:heart
 
Vallhund har för mig alltid varit förknippad med regnbågsbron. Hon var den som la in den här på buke första gången jag såg den. Här kommer den till dig och jag vet att du nu återser alla de du saknat :heart

Regnbågsbron


Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.


När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans
hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska
igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.



Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.


Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt
flyger han iväg över det gröna gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar. Ni möts i en omfamning som
varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på
ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.



Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas...
 
Har vi någon möjlighet att skicka en gåva till något som låg Vallhund varmt om hjärtat?
Sådant som Cancerfonden, Vi-skogen, eller något?

@Jeffery vet du????

Det blev liksom tomt här, och skulle kännas bra...
Jag vet inte alls om hon haft några sådana önskningar.

Men instinktivt tänker jag på Hundstallet (eller något liknande), då det lilla jag kände av henne bestod av en brinnande låga av att Leon skulle ha det bra, något som hon inte längre kunde ge honom.
 
Jag vet inte alls om hon haft några sådana önskningar.

Men instinktivt tänker jag på Hundstallet (eller något liknande), då det lilla jag kände av henne bestod av en brinnande låga av att Leon skulle ha det bra, något som hon inte längre kunde ge honom.

Som en händelse, fick jag ett brev från hundstallet, med erbjudande att bli ambassadör för dem i torsdags eller fredags... Jag brukar skänka en slant då o då... Vem vet, det kanske var en "vink" från Vallis och Leon.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 537
Senast: tott
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 611
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 663
Senast: ameo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp