Akut hjälp med Leon?

:cry::heart

Med tanke på anledningen till att tråden startades vill jag att andra ska veta att om någon har behov av akut hundpassning (eller andra djur) kan vi hjälpa till. Det är jag och min mamma, och vi har stor hundvana. Även om det är långvarig passning eller ett sista hem om hunden är gammal, eller om någon blir inlagd akut och behöver hjälp mer kortvarigt. Förhoppningsvis behövs det inte, men om det behövs så finns hjälp härifrån :heart
 
Sov i ro, fina Vallis. Hon har varit en profil som alltid har funnits här på Buke. Det känns jobbigt att få detta besked, även om jag aldrig fick träffa Vallis IRL. :heart

Det är ju så, att många av oss härinne har bundit tighta band även om vi inte alltid haft samma åsikt i alla saker. Men vi har ändå uppskattat varandra och älskat varandras olikheter - vill jag hoppas och tro. Det är så JAG känner i alla fall, för vår fina bukefamilj. :heart
 
Fick höra om detta på annat håll, så sorgesamt! Vallis var verkligen en karaktär som hängt med länge och i många fler forum än buke. Jag kommer att sakna henne.

Men någonstans är nog en viss Fähund och Leon väldigt, väldigt lyckliga över att ha sin matte tillbaka. :heart
 
Jag blev ledsen när jag läste detta igår. Vallhund syntes i många trådar och var en av dem jag kände igen bara på avataren. Vila i frid Vallis, det blir tomt utan dig i trådarna.
 
Jag organiserar gärna det, till Vallhunds minne. Såvitt jag minns så kan man välja olika ändamål, tex vårddygn, godis till hundarna osv.
Föreslår att du skapar ett speciellt konto på din bank, och kopplar ett swish-nummer dit, så kan de som vill antingen banköverföra eller swisha - och du behöver kan oroa dig mindre över att nån skulle få för sig att du blandar ihop insamlingen med din egen ekonomi.

Angående vad insamlingen ska gå till, så tycker jag att den ska vara så öppen som möjlig för mottagaren, dvs typ vårddygn.
 
Föreslår att du skapar ett speciellt konto på din bank, och kopplar ett swish-nummer dit, så kan de som vill antingen banköverföra eller swisha - och du behöver kan oroa dig mindre över att nån skulle få för sig att du blandar ihop insamlingen med din egen ekonomi.

Angående vad insamlingen ska gå till, så tycker jag att den ska vara så öppen som möjlig för mottagaren, dvs typ vårddygn.
Jag oroar mig inte alls över att någon tror att jag skulle sno åt mig av pengarna, den här typen av insamlingar bygger ju hela tiden på förtroende, och det har funkat bra innan. :) Däremot så blir det enklare att sammanställa det hela, så det ska jag göra, tack för tipset!

Ni som vill vara med, pm:a mig så får ni swishnumret. Ska vi göra en egen tråd för det, tror ni, eller fortsätta i den här?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 504
Senast: tott
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 566
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 644
Senast: ameo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp