Akut hjälp sökes!

diabla

Trådstartare
Hur går det till när man ska in på banan? jag ska på min första dressyr clearround idag. jag vet hur det går till i hoppning, först blir man välkommen in på banan och sen får man en startsingnal och kan börja rida banan. Men hur är det i dressyr?

Först får man väll rida runt banan några g¨ånger, sen blir man väll välkommen in där? men när börjar man rida? får man en startsingnal där också? Får man då rida runt inne på banan hur man vill tills man får startsingnalen?

Jag vill ju inte göra bort mig det första jag gör!

Väldigt tacksam för svar eftersom jag ska åka om en timma!!!!
 
Sv: Akut hjälp sökes!

Fråga en funktionär som står vid banan det är det bästa.. Det är olika på de flesta tävlingar så...
 
Sv: Akut hjälp sökes!

Om det finns utrymme att rida runt på utsidan av banan så kan du börja göra det så snart ekipaget före dig har avslutat sitt program.

Om det är meningen att man ska få rida runt inne på själva banan innan start så brukar domarna säga till, eller den som vaktar grinden.

Startsignal för att påbörja programmet får du av domaren, oftast blåser de i en visselpipa eller ringer i en klocka.
 
Sv: Akut hjälp sökes!

Okej, men inridning är vid A, och det är ju vid A som jag ska vända upp, hur gör jag då? Dirket när jag kommer in ska jag bara rida rakt upp då eller ska jag först göra en volt?
 
Sv: Akut hjälp sökes!

Om inridningen är vid A så rider du direkt upp på medellinjen och påbörjar programmet.

Lycka till! :)
 
Sv: Akut hjälp sökes!

okej tack så mykcet för era svar! vi får se hur det går!!
 
Sv: Akut hjälp sökes!

Du ska inte börja programmet förän du har fått startsignal. Du blir insläppt, rider runt fritt på banan tills domaren ringer i en klocka/blåser i en visselpipa eller på annat sätt ber dig börja. Om inridningen är i trav så travar du fram till A, vänder upp och gör halt vid X. Om inridningen ska vara i galopp galopperar du förstås.
 
Sv: Akut hjälp sökes!

Man måste väl rida ut ifrån banan först?
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Amanda_F
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp