Bukefalos 28 år!

Akut insjuknande av hund

PinniPuck

Trådstartare
Hejsan!

Jag är ny här och jag är så vilse just nu.. Varken jag eller min sambo vet vad som händer med en av våra underbara tikar..

Hon har alltid varit framåt, kläning, busig och glad men för en månad sedan då hon varit med mina föräldrar nere i Dalarna så kom hon hem skygg, ville inte alls vara bland folk och hon gick runt i en cirkel..

Vi har varit hos veterinären och hon trodde att det var kristallsjuka så vi fick åka hem och vänta eftersom hon trodde att det skulle ge sig om några veckor..

Men för nästan en vecka sedan fick hon ett epilepsianfall/krampanfall och efter det har hon blivit väldigt ostadig på benen.. Vi har tagit blodprov och allting visade sig vara normalt..

Men nu har hon börjat kissa inne, bajsa inne och lämna en brun sörja (vet inte om det är spya eller avföring) ..

Jag tycker hennes underliv luktar väldigt illa men om det skulle vara livmoderinflammation skulle det väl inte sätta sig på hennes balans?

När vi är ute och går så är hon som normal och jag tycker att hon har blivit bättre, hon började tillockmed leka med min andra tik..

Men nu är det sämre igen..

Vill även tillägga att hon är 7 år..

Är det någon som vet någonting? Vi håller på att gå sönder för vi vet inte vad det är..

Våran största rädsla är hjärntumör men vi ringde ner till djursjukhuset (vi bor i Västerbotten) och rådfrågade och hon tyckte inte det lät som om hon hade en hjärntumör..
 

Bifogade filer

  • 23519290_10155375695382224_5283782986953006502_n.jpg
    23519290_10155375695382224_5283782986953006502_n.jpg
    57 KB · Visningar: 178
Hejsan!

Jag är ny här och jag är så vilse just nu.. Varken jag eller min sambo vet vad som händer med en av våra underbara tikar..

Hon har alltid varit framåt, kläning, busig och glad men för en månad sedan då hon varit med mina föräldrar nere i Dalarna så kom hon hem skygg, ville inte alls vara bland folk och hon gick runt i en cirkel..

Vi har varit hos veterinären och hon trodde att det var kristallsjuka så vi fick åka hem och vänta eftersom hon trodde att det skulle ge sig om några veckor..

Men för nästan en vecka sedan fick hon ett epilepsianfall/krampanfall och efter det har hon blivit väldigt ostadig på benen.. Vi har tagit blodprov och allting visade sig vara normalt..

Men nu har hon börjat kissa inne, bajsa inne och lämna en brun sörja (vet inte om det är spya eller avföring) ..

Jag tycker hennes underliv luktar väldigt illa men om det skulle vara livmoderinflammation skulle det väl inte sätta sig på hennes balans?

När vi är ute och går så är hon som normal och jag tycker att hon har blivit bättre, hon började tillockmed leka med min andra tik..

Men nu är det sämre igen..

Vill även tillägga att hon är 7 år..

Är det någon som vet någonting? Vi håller på att gå sönder för vi vet inte vad det är..

Våran största rädsla är hjärntumör men vi ringde ner till djursjukhuset (vi bor i Västerbotten) och rådfrågade och hon tyckte inte det lät som om hon hade en hjärntumör..

Åk in igen! Låter som att hon behöver undersökas grundligt.
 
Hejsan!

Jag är ny här och jag är så vilse just nu.. Varken jag eller min sambo vet vad som händer med en av våra underbara tikar..

Hon har alltid varit framåt, kläning, busig och glad men för en månad sedan då hon varit med mina föräldrar nere i Dalarna så kom hon hem skygg, ville inte alls vara bland folk och hon gick runt i en cirkel..

Vi har varit hos veterinären och hon trodde att det var kristallsjuka så vi fick åka hem och vänta eftersom hon trodde att det skulle ge sig om några veckor..

Men för nästan en vecka sedan fick hon ett epilepsianfall/krampanfall och efter det har hon blivit väldigt ostadig på benen.. Vi har tagit blodprov och allting visade sig vara normalt..

Men nu har hon börjat kissa inne, bajsa inne och lämna en brun sörja (vet inte om det är spya eller avföring) ..

Jag tycker hennes underliv luktar väldigt illa men om det skulle vara livmoderinflammation skulle det väl inte sätta sig på hennes balans?

När vi är ute och går så är hon som normal och jag tycker att hon har blivit bättre, hon började tillockmed leka med min andra tik..

Men nu är det sämre igen..

Vill även tillägga att hon är 7 år..

Är det någon som vet någonting? Vi håller på att gå sönder för vi vet inte vad det är..

Våran största rädsla är hjärntumör men vi ringde ner till djursjukhuset (vi bor i Västerbotten) och rådfrågade och hon tyckte inte det lät som om hon hade en hjärntumör..
Hur går det för er?
 
Hur går det för er?
Vi var dit och hon har fått hormonsprutor för att det såg ut som om att hon hade livmoderinflammation och hon går nu på Fenemal Meda för eventuell epilepsi men hon vinglar så fruktansvärt.. Hon går runt som om hon inte får ro i kroppen men hon har inte haft några mer anfallskramper vad vi har sett/märkt..

Jag funderar på om det kan vara Wobbler Syndrom men jag har ingen erfarenhet av den sjukdomen men jag sitter dag som natt och försöker hitta någon liknelse..
Den enda videon jag har hittat som verkligen påminner av hennes symtom/hennes balanssinne samt hur hon står med tassarna är den här:

Jag blir inte klok.. Mitt hjärta går sönder :(
Vi har skickat in många blodprov för t ex borrelia och kollat hennes värden överlag och det såg bra ut..
Hon går inte med huvudet snett eller något men huvudet är lågt..
 
Det där låter lite som min första hund (minus livmoderinflammationen då), den hunden hade ataxi. Är hunden neurologiskt undersökt? Har någon tagit upp magnetkameraundersökning?
 
Vi är tacksamma för alla svar vi har fått men hon fick somna in.
Hon fick nog en hjärnblödning och tappade hela vänster sida.
Hon var en kämpe enda in i det sista och vi gjorde allt vi kunde ❤
Hon är fruktansvärt saknad!
Nej, så ledsamt! Beklagar sorgen. :heart
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 229
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 629
Senast: solrose00
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 266
Senast: Migo
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp