Akut "sjuk" höns-fråga

Milene

Trådstartare
Luna har någon form av åkomma. Påminner om värpnöd eller äggstocksinflammation, men hon är glad och pigg och äter. Vid rektal undersökning känns ett gäng (typ 7-8 st) majskornsstora knölar ca tre cm in, sitter fast. Pingvinliknande gång, dock inte hela tiden. Haft detta ca en vecka.

Akut fråga om nån kan uttala sig om de varit med om liknande. Jag har nämligen bokat in avlivning, men så fick jag kalla fötter eftersom hon ändå är så pigg. Hon är 4 år.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 691
Senast: kolblakkur
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
37 753
Senast: Korven
·
Kropp & Själ Hej allihop, Jag hittade detta forum när jag googlade om håranalys. Jag är inte så insatt i hästar, jag är dock djuraktivist så jag...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
20 637
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp