Akutmottagningar stänger helger och nätter (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

Menar du kliniken Awake? som jag har fattat det kommer dem inte ta emot akuta patienter dygnet runt? men dem har inte gått ut med sina öppetider ännu så jag kanske har fattat det fel.

Och nu kommer inte Bagarmossen bara behöva ta emot patienter ifrån Stockholmsområdet på natten/helgen. Dem kommer behöva ta emot alla patienter från Rättvik till Norrköping och från Örebro till Stockholm. Det är ett ganska stort område för 1 klink att täcka när det normalt är 3 klinker som täcker det området.
Ja självklart blir det ett ökat tryck för alla andra som har öppet.
Ja AWAKE djursjukhus ska ta emot djur dygnet runt, står även på deras hemsida och Facebook. Oklart i vilken utsträckning dock men att möjligheten till akut vård dygnet runt ska finnas har de varit tydliga med från start.
 
Ja självklart blir det ett ökat tryck för alla andra som har öppet.
Ja AWAKE djursjukhus ska ta emot djur dygnet runt, står även på deras hemsida och Facebook. Oklart i vilken utsträckning dock men att möjligheten till akut vård dygnet runt ska finnas har de varit tydliga med från start.
Jag hittar ingenstans på deras hemsida eller facebook att dem ska ta emot akuta patienter dygnet runt? Hittar bara "Det innebär att vi kan ta emot ditt djur om det är en akut situation"

Men det är ju jätte bra om dem också kommer ta emot akuta patienter dygnet runt, 2 dygnet runt öppna djursjukhus istället för 3 borde ju absolut klara att täcka upp behovet :)
 
En fråga som kanske är lite knasig, men finns det inga idéer om att gå ihop med joursschema mellan kliniker?
T.ex. jämna veckor har klinik 1 helgjour, udda har klinik 2 osv. Nu vet jag inte om det direkt hjälper just detta problemet där en klinik helt stänger men vet att privata veterinärer gjort sådana samarbeten härikring för att kunna "säkra upp".
Så har vi här,4a olika vettar som har schemalagd jour,så vi har alltid en vette.
 
Menar du kliniken Awake? som jag har fattat det kommer dem inte ta emot akuta patienter dygnet runt? men dem har inte gått ut med sina öppetider ännu så jag kanske har fattat det fel.

Och nu kommer inte Bagarmossen bara behöva ta emot patienter ifrån Stockholmsområdet på natten/helgen. Dem kommer behöva ta emot alla patienter från Rättvik till Norrköping och från Örebro till Stockholm. Det är ett ganska stort område för 1 klink att täcka när det normalt är 3 klinker som täcker det området.
Varför skulle Örebro behöva åka 2 tim till stockholm,vi har vettar här dygnet runt o det är ca 45 min bort från Örebro o dryga tim från Karlstad.
 
Vi har fem-sex timmar till nattöppen/helgöppen. Jätteskoj. Dejourerande är oftast upptagen med produktionsdjur.

Man vänjer sig.

Men vi ska få en helgöppen klinik nu snart. Hoppas jag.
 
Det är avskyvärt att behöva gå till veterinären, men jag är väldigt tacksam över att ha ett dygnet runt-öppet djursjukhus mindre än två kilometer hemifrån. :heart.

Förstår er som känner oro över att det ska hända era djur något när det är svårt att få hjälp!
 
Jag hittar ingenstans på deras hemsida eller facebook att dem ska ta emot akuta patienter dygnet runt? Hittar bara "Det innebär att vi kan ta emot ditt djur om det är en akut situation"

Men det är ju jätte bra om dem också kommer ta emot akuta patienter dygnet runt, 2 dygnet runt öppna djursjukhus istället för 3 borde ju absolut klara att täcka upp behovet :)
Det var sagt så från grundarna hela tiden i alla fall, men håller med att det faktiskt inte står klart och tydligt på hemsidan.
 
Det är avskyvärt att behöva gå till veterinären, men jag är väldigt tacksam över att ha ett dygnet runt-öppet djursjukhus mindre än två kilometer hemifrån. :heart.

Förstår er som känner oro över att det ska hända era djur något när det är svårt att få hjälp!
Exakt så har jag känt över att bo bara 20-30 min från Strömsholm och ”bara” typ en timme till flera jouröppna i Uppsala och Stockholm. Men det börjar kännas läskigt nu.. :(

Men som nämnts i tråden har många iallafall öppet sen och öppnar tidigt, så under tiden de har stängt så sover nog de allra flesta ändå och är inte lika benägna till akuta skador iaf, sjukdomar kan ju dock hända när som på dygnet.
 
Varför skulle Örebro behöva åka 2 tim till stockholm,vi har vettar här dygnet runt o det är ca 45 min bort från Örebro o dryga tim från Karlstad.
Har karlstad kvar sin jourverksamhet nattetid? Kumla?

Jag åkte inte till strömsholm innan heller, men det känns ju inte så bra att restiderna börjar närma sig 2 h till jouröppen klinik...
 
Varför skulle Örebro behöva åka 2 tim till stockholm,vi har vettar här dygnet runt o det är ca 45 min bort från Örebro o dryga tim från Karlstad.
Har Örebro 45 min till Blå stjärna eller vilket klink har ni som tar emot akuta patienter dygnet runt?
 
Har karlstad kvar sin jourverksamhet nattetid? Kumla?

Jag åkte inte till strömsholm innan heller, men det känns ju inte så bra att restiderna börjar närma sig 2 h till jouröppen klinik...
Karlstad har akutmottagning alla vardagar mellan kl. 07.30-20.00. Inge helg eller natt öppet.
Kumla har akutmottagning vardagar 08:00 - 22:00 och helger 08:00 - 15:00. Så dem har inte heller nattöppet och stänger tidigt på helgen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp