Akvarieräkor

Jenka

Trådstartare
Börjar bli lite sugen på att starta upp ett akvarium igen men ev med bara räkor. Nån som har koll på om det går att ha olika arter ihop eller om de hybridiserar och bara blir tråkiga då?
 
Börjar bli lite sugen på att starta upp ett akvarium igen men ev med bara räkor. Nån som har koll på om det går att ha olika arter ihop eller om de hybridiserar och bara blir tråkiga då?
Jag har bara körsbärsräkor ihop med mina guppy, platy, zebrafiskar, pansarmalar, ancitrus, en killi och snäckor
 
Börjar bli lite sugen på att starta upp ett akvarium igen men ev med bara räkor. Nån som har koll på om det går att ha olika arter ihop eller om de hybridiserar och bara blir tråkiga då?
Ska du ha färgade småräkor så är de ju färghybrider av samma art. Har du dem tillsammans så korsar de sig och återgår till naturfärgen, som är genomskinliga. Så vill man behålla en färgstark stam ska man ha samma färg på de man köper.

Har du olika arter, t ex småräkor och amanos, så korsar de sig inte.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ska du ha färgade småräkor så är de ju färghybrider av samma art. Har du dem tillsammans så korsar de sig och återgår till naturfärgen, som är genomskinliga. Så vill man behålla en färgstark stam ska man ha samma färg på de man köper.

Har du olika arter, t ex småräkor och amanos, så korsar de sig inte.

Lite Det jag misstänkte.. vilka räknas till småräkor? Tex körsbär och Crystal black verkar ju inte besläktade.
 
9BE72CA1-18FD-47C7-8C47-FD93A9A9937C.jpeg
 
Någon som har koll vad detta är för alger jag fått i räkkaret? Och hur man får bort de?

Ser ut som trådalger, de är ett jäkla härke. Rensa bort dem och köp medel hos din akvarist skulle jag råda till, sedan se över ljusförhållanden och annat som främjar algerna. :) För många ljustimmar och/eller för svagt ljus är som bäddat för rackarna.
 
Lite ändringar
Körsbär och Amanos i det stora karet.
I ett kar CR, Snow White och Orange Rilli
Körsbär och några Neo i ett
Regnbågsräkor i ett
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 360
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 269
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp