Albin född - med akut snitt

D

Dean

Nu är han äntligen här min lilla pojke.

Vattnet gick på beräknad BF-dg, den 28/4 kl 23:00. Åkte in till BB direkt och ick vara kvar. Värkarna kom igång ordentligt med 2-3min mellanrum vid 2-tiden.
Vid 14 tiden fick jag äntligen epidural - vilken befrielse!
Men iom denna avtog värkarbetet mycket. Under de värkar jag hade gick bäbisens puls kraftigt ner och det tog tid innan den kom tillbaka till normala slag. De satte in värkstimulerande dropp för att få igång värkarna mer, jag hade bara öppnat mig 5cm.
Värkarna kom igång bättre men hans hjärtljud var inte bra i samband med dessa.

Kl 18.30 beslutades det om akutsnitt, kl 19.10 var han född.
Jag fick narkos under snittet vilket inte var så kul, ville se min bäbis direkt.
Jag fick träffa honom först kl 22.

Han heter:
Halldon Albin (fler namn har vi inte kommit på) Fahlcrantz-Svensson
Vikt 3615g, längd 49cm

Bild:http://pg.photos.yahoo.com/ph/nixonsmatte/detail?.dir=/501fre2&.dnm=2c7cre2.jpg&.src=ph
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Grattis till sötnosen!
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Jag tycker mig höra många som tvingas till akutsnitt eller sugklockan efter epiduralen. Jag blev klipt och förlöst med sugklocka, eftersom att mitt värkarbete blev dåligt efter ryggbedövningen, var en milliskeund från att bli akutsnittad, men jag ville så gärna föda vaginalt (gillar inte tanken på att bli uppskuren genom magen :crazy: ). man kanske ska försöka utan ryggbedövning nästa gång :confused: .

GRATTIS TILL ALBIN :bump: :banana: :love: !!!!!
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Grattis till pojken :) Vad mycket hår han såg ut att ha, och så himla sööööt:love:
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Grattis till sonen!!

Fler namn?!? Han har ju fått två fina - tycker det räcker. Men det är väl en yrkesskada :angel:
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Åh, stort grattis till gose killen.. Vad söt han är, o vad mycket härligt hår han har!

Jobbigt med akut snitt, men skönt att det är över iaf.

(är det inte min tur snart? BF 1/5)
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Grattis.
Litet trist hur det blev med förlossningan bara.
Men det har du snart glömt för allt bebissnusande.
 
Sv: Albin född - med akut snitt

sicken sötis :love: Grattis till dig och S! Jag blev också akutsnittad, fick du inte möjligheten till att vara vaken? (inte för att jag fick vara m dottern förrän på 3 timmar för det)
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Tack så mycket alla som skrivit.

Albin har MYCKET hår!!! Mörkt är det dessutom fast både hans pappa och jag är ljusa ..... :o :crazy:;)
Fick förklarat av min mamma att jag var mörk som liten... vilken tur :D
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Grattis till sonen!!

Fler namn?!? Han har ju fått två fina - tycker det räcker. Men det är väl en yrkesskada

Vi funderar mest på om han ska ha något namn efter pappas släkt också. Halldon hette min morfar.

Vad jobbar du med? Jag tänkte med tanke på det du skrev om yrkesskada.
 
Sv: Albin född - med akut snitt

han har ju härligt, vackert tjockt mörkt hår! Det är så sött..

Jag hade vääääldigt ljust hår som liten men mörkt nu, konstigt hur det kan ändras :)
 
Sv: Albin född - med akut snitt

sicken sötis Grattis till dig och S! Jag blev också akutsnittad, fick du inte möjligheten till att vara vaken? (inte för att jag fick vara m dottern förrän på 3 timmar för det)

Tack, pappa är lika stolt han :love:

Eftersom det var brådis att få ut honom sövde de mig. Det hade tagit mkt längre tid att bedöva mig i vaket tillstånd.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej alla! har varit borta i 3 dagar eftersom vår lille son Jonathan bestämde sig för att komma till världen kl 16.23 to 6/9...
2
Svar
21
· Visningar
2 081
Senast: oz_joj
·
Övr. Barn Nu så! Inget mer klagande över att gå över tiden.:bump: Den 14/5 kl 17:40 gick vattnet när jag höll på att laga mat. :) Den 14/5...
2
Svar
27
· Visningar
2 023
Senast: Clintan
·
J
  • Låst
Övr. Barn Ser att lillasyster redan skvallrat... I fredags morse födde jag en liten pojke!!! :banana: Helt otroligt hur man kan älska nån så...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 871
Senast: Madick
·
D
Övr. Katt Hon gick ut lördagsmorse och har inte kommit hem sen dess :cry: Eftersom vi bor i lägenhet på tredje våningen så brukar jag gå ner med...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp