Albin född - med akut snitt

Sv: Albin född - med akut snitt

inom sjukvården... det kommer in folk med tre fyra namn, syns oftast två pat.bricka. Svårt att veta namnet på patienten, skärskilt då tilltalsnamnet inte ens syns.
 
Sv: Albin född - med akut snitt

inom sjukvården... det kommer in folk med tre fyra namn, syns oftast två pat.bricka. Svårt att veta namnet på patienten, skärskilt då tilltalsnamnet inte ens syns.

På min patientbricka står det efternamnet och R S Charlotta. Trodde de förkortade så på alla... För det är ju en fördel som du säger när tilltalsnamnet står med!
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Gör inte det på alla har jag märkt. Och på datorn får man upp alla namn om pat inte är känd på kliniken. Då är det till att fråga vilket som är tilltalsnamnet, inte så lätt alla gånger...
 
Sv: Albin född - med akut snitt

inom sjukvården... det kommer in folk med tre fyra namn, syns oftast två pat.bricka. Svårt att veta namnet på patienten, skärskilt då tilltalsnamnet inte ens syns.

Ok, vi har fortfarande inte skicka in några papper på namn så vi får se vad det blir.
 
Sv: Albin född - med akut snitt

Min son föddes med mörk kalufs, sedan blev han kritvit och nu är han råttfärgad
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej alla! har varit borta i 3 dagar eftersom vår lille son Jonathan bestämde sig för att komma till världen kl 16.23 to 6/9...
2
Svar
21
· Visningar
2 081
Senast: oz_joj
·
Övr. Barn Nu så! Inget mer klagande över att gå över tiden.:bump: Den 14/5 kl 17:40 gick vattnet när jag höll på att laga mat. :) Den 14/5...
2
Svar
27
· Visningar
2 025
Senast: Clintan
·
J
  • Låst
Övr. Barn Ser att lillasyster redan skvallrat... I fredags morse födde jag en liten pojke!!! :banana: Helt otroligt hur man kan älska nån så...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 873
Senast: Madick
·
D
Övr. Katt Hon gick ut lördagsmorse och har inte kommit hem sen dess :cry: Eftersom vi bor i lägenhet på tredje våningen så brukar jag gå ner med...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp