Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Albion hoppsadlar

Sparvoga

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dom? Hur sitter man i dom? vill ha en sadel med bra knästöd, har en appalosa golden star och jag faller framåt i den. Nån som vet deras hemside adress??

Sv: Albion hoppsadlar

Kan säga såhär, om din häst passar i Prestigen som du har nu, så passar den garanterat inte i en Albion!

Det finns Prestige-sadlar med stora knästöd också, tex venezia och sidney. :)

Jag har en Albion XC Lightweight, och jag ÄLSKAR den. Men jag är tvärtemot dig och vill ej ha klossar alls så jag har tagit av mina. Men även med de, så har den rätt små stöd. Jag har oxå lätt att falla fram, men inte i denna, jag kan bara lovorda den!
Centaur: Varför kan inte en häst ha prestige och albion? jag hade en prestige innan, och har en albion nu, prestigen blev för smal, annars ok!

Senast ändrad:

Därför att bommen på Prestige är väldigt svängd och på Albion är den extremt rak! Dvs att dom passar helt olika ryggar. En häst med svängd rygg kan inte ha Albion, då den är gjord för hästar med raka ryggar. Läs mer om det i andra trådar här på buke, finns massor!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5925 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundavel&Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
475
Samhälle Jag vill vara en god medborgare. För att undvika att sprida Covid 19 går jag in på Folkhälsomyndighetens hemsida och läser vad jag...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 531
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
2 288
Hundavel&Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar