Bukefalos 28 år!

Albion Legend K2

Vet inte, det är ju den sadeln jag trånar efter... Som jag skrev på din andra tråd har jag bara provsuttit den, men det är himla mjuk!
 
Jag har precis sålt min Albion sadel.

Den är go att rida i, mjukt läder. Jag sålde min för att den inte passade min häst för den tippade framåt. Den skulle väl behövas stoppas om men det orkade jag inte. Tycker faktiskt att Albion style är bättre att rida i pga stora knästöd, det har inte Legend K2.

Kram Favina :bump:
 
Okej, jag är inte så väl bevandrad på dressyrsadelfronten.... :D

Style kostar ju några tusen mer också, eller hur?
 
Jo, runt 17-18000:- nya, fast jag vet inte vad motsvarande modell heter just nu.
K2 ligger väl runt 14000:- nya.
 
Vad bra! Då fick man veta det också! Det är alltså Style:n jag trånar efter! Det är stora, höga, mjuka knästöd jag vill ha! Tack! :)
 
Jag vill Bara säga att Jag har haft en style och den var helt underbar. Men den trånar jag inte efter längre, Albion har kommit ut med två nya modeller som snart kommer till våra butiker i sverige, provade dom båda på en mässa i Jönköping förra året... HELT GUDOMLIGA. Priset på dom i sverige kommer ligga mellan 19000-25000kr.

Albion Legend 5000 heter den ena. http://www.pelham-saddlery.com/thestore/prods/mhl5.html

Albion SLK Ultima heter den andra. http://www.olneysaddlery.co.uk/prodshow.asp?id=1048&cat=0&scat=0&brand=3&t=&pg=1

Titta och njut !

//Sandra André :banana:
 
Jo glömde, att du kan få tag på dom genom postårder utomlands för 12000kr-18000kr Kan bli mycket billigare som sagt om man väljer den vägen.

Sandra André
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 780
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag har en dressyrsadel av kvalitetsmärke som tyvörr inte tjänar sitt syfte längre. Lätt trång åt hästen och jag sitter inte bra i den...
Svar
3
· Visningar
626
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
900
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 697
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp