Alcatraz igen...

Cyllene

Trådstartare
Gick han igenom veterinärbesiktining vid bruksprovet, någon som vet?

Jag vet inte vad som gäller de äldre hingstarna...

Kom hem från Tyskland nu och när jag berättade att A var godkänd i Sverige bara gapade de och frågade om vi inte gjorde veterinärbesiktningar på hingstarna. :confused:

/C - undrande!?
 
Sv: Alcatraz igen...

Står "godkänd" på veterinärsbesiktningen...
 
Sv: Alcatraz igen...

Om han inte gått igenom veterinärbesiktningen hade han inte blivit godkänd.

Skulle vara intressant att veta vad som skulle vara fel på honom :angel:

Såg honom själv på bruksprovet och tyckte att han såg mycket fräsch och spänstig ut!
 
Sv: Alcatraz igen...

Det som är veterinärbesktning, är väl det som brukar göras ute i stengången?

Tror inte att de äldre hingstarna tex röntgas....

mvh
 
Sv: Alcatraz igen...

Är det någon som vet hur fertil han är? procent?
 
Sv: Alcatraz igen...

Jag hakar på med en fråga om någon vet varför han inte tävlats? Har han blivit skadad, eller finns det någon annan anledning?
 
Sv: Alcatraz igen...

Görel skrev:
Jag hakar på med en fråga om någon vet varför han inte tävlats? Har han blivit skadad, eller finns det någon annan anledning?

Vad jag hört så ska han ha opererats i halsvenen, samma defekt som gjorde att Turban Rose inte kunde tävla.
 
Sv: Alcatraz igen...

Samma som Turban Rose hade ? Vad var det för defekt ? Någon som vet ??? När skulle den här operationen i halsvenen skett menar du ? :confused:

Hälsningar Helen
 
Sv: Alcatraz igen...

Räknas väl inte till defekt så vitt jag vet...det var ju inte därför Turban Rose togs ur aveln, det var pga av pungbråck.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Alcatraz igen...

Alcatraz... Visst är han svart och fin, men ska man inte tänka lite mer framåt i aveln? :confused:
 
Sv: Alcatraz igen...

Ja, skall man ta RobinZ , cortez eller Feliciano istället och tänka bakåt. Eller ta bort alla hingstar som har bevisat god förärvning bara för att dom är gamla. Har du sett Alcatraz live?
 
Sv: Alcatraz igen...

aldente igen skrev:
Ja, skall man ta RobinZ , cortez eller Feliciano istället och tänka bakåt. Eller ta bort alla hingstar som har bevisat god förärvning bara för att dom är gamla. Har du sett Alcatraz live?

Fram med kniven, bara, så fort en hingst fyllt tio :smirk:
 
Sv: Alcatraz igen...

clownen skrev:
Samma som Turban Rose hade ? Vad var det för defekt ? Någon som vet ??? När skulle den här operationen i halsvenen skett menar du ? :confused:

Hälsningar Helen

När och hur vet jag inte men det stod i de tidiga reklambladen om honom som Penarpsgården hade... Jag vet att det inte var därför han togs ur aveln, däremot var det anledningen till att han inte tävlades!
 
Sv: Alcatraz igen...

Räknas väl inte till defekt så vitt jag vet...det var ju inte därför Turban Rose togs ur aveln, det var pga av pungbråck.

Turban Rose dog 1999, var det pga pungbråck? Han verkade i aveln 1998. I så fall är det anledningen till att han inte finns kvar på fryst, Penarpgårdens gamla hingstar Mowgli och Little Boy finns det ju fryst semin kvar efter.
 
Sv: Alcatraz igen...

Finns fryst kvar efter Turban Rose...detta får man dock inte använda eftersom pungbråck finns på defektlistan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 681
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
451
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 875
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp