Bukefalos 28 år!

Ålder på Finsk lapphund?

Flipp

Trådstartare
Hur gamla brukar finska lapphundar bli? Har kollat runt lite men inte hittat någon uppgift om det.

Mvh/Flipp
 
Sv: Ålder på Finsk lapphund?

Har träffat ett par finska lapphundar som blivit 11 och 14 år sedan finns det ju dom som inte alls nåt den åldern heller. Mycket beror väl på hur man sköter hunden men så är det ju i alla raser.
 
Sv: Ålder på Finsk lapphund?

ca 10-12 år, med den vanliga variationen så klart. En del blir bara 8 och en del 14 eller kanske till och med mer?
 
Sv: Ålder på Finsk lapphund?

Mina 3 "svenska" lapphundar har blivit: 13 år, 11 månader (sjuk) & 13 år.
 
Sv: Ålder på Finsk lapphund?

Tack för svaren allihop! Är ju självklart många faktorer som spelar in, ville bara veta på ett ungefär eftersom min mormor har en finsk lapphund. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
2 188
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 739
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 526
Senast: Roheryn
·
Tjatter Ja ibland när det känns trist så kan det vara skönt att få lite positiva nyheter.... Så här kommer en...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp