Ålder på golden retriever

Zolimita

Trådstartare
Ni som haft Golden,hur gamla har de blivit? Har en tik på 11 år så jag är nyfiken:) Och första gången jag är inne på hundforumet!
 
Sv: Ålder på golden retriever

Våran blev 12 år innan hon blev tvungen att avlivas. Pigg och glad in i det sista, men avlivades när hon blev akut sjuk.
 
Sv: Ålder på golden retriever

Vad led hon av för sjukdom? Våran är också pigg och glad,har dock lite lugnare tempo på promenaderna.
 
Sv: Ålder på golden retriever

Dels hade hon blåsljud på hjärtat hela livet, men det var aldrig nåt problem. Alltid pigg och glad.
Men så en morgon så orkade hon helt plötsligt inte resa sig. Sen hittade vi en äppelstod böld på ena sidan som hade uppkommit bara över natten. (Hade borstat igenom hela henne dagen innan och då fanns den inte där)
Hon kunde inte resa sig själv, inte lägga sig när hon väl stod så då bestämde vi bara att hon har varit pigg och glad i 12 år, och att det var bättre att hon fick avsluta det där på en gång istället för att börja öppna upp en så pass gammal hund.
Så hon fick somna in hos veterinären. Väldigt lugnt och stilla.

Fast usch vad vi grät floder.
 
Sv: Ålder på golden retriever

Min flat coated retriever/BC är 12år och är lika lekfull och glad som alltid.
För några månader sedan fick jag dock veta att han hade tumörer i levern :( så jag försöker ta vara på den tid vi har kvar.
Men som sagt, han är lika lekfull som när han var unghund :)
 
Sv: Ålder på golden retriever

Min hunds uppfödares hundar (hehe långsökt) har levt till de är mellan 14-16 år :) Så de är långlivade iaf och det är ju toppen ;)
 
Sv: Ålder på golden retriever

Vår golden blev bara 7 år, fick avlivas pga levern slutat fungera och skrumpnat ihop. Så oerhört sorgligt och jobbigt:cry:
Men nu har vi en ny stjärna som vi hoppas får leva mycket längre (fast hon har redan skrämt oss ordentligt med svalda strumpor).
 
Sv: Ålder på golden retriever

Min blandras som är 50 % golden är 12,5 år nu. Han är fortfarande pigg och välmående även om han är lugnare än i sina ungdomsdar och lite stel i lederna. Men pigg o glad som sagt. :)

Sen känner jag två stycken som har golden retrivers som är 12 år gamla, och dom är oxå välmående. Lite slöa och stela bara.
 
Sv: Ålder på golden retriever

vi har haft två stycken. Den första, en hane blev 12,5 år, men han hade höftfel så det var därför han fick somna in när det började göra ont på honom :(
den andra, en tik blev 12 år, hon var pigg o kry fram till sin sista vecka, då blev hon sjuk och vi trodde det var magsjuka först för hon spydde och ville inte äta, men sen fortsatte det o vi åkte till vet, då var hon allmänt dålig så hon fick somna in :cry:
men vet att hennes mamma lev 14 år och syskonen blev runt 13.
 
Sv: Ålder på golden retriever

Vi hade en Goldentik som vi fick ta bort 10½ års ålder p.g.a att hon drabbades av epilepsi, vi ville inte börja medicinera eftersom vi tyckte att hon var så pass gammal och att hon ändå haft ett bra liv.
 
Sv: Ålder på golden retriever

hej jag har haft 2 st golden den första jag hade va en hane han blev 14 år sedan var vi tvungena att låta han somna in pga av cancer annars va han relativt pigg in i de sista. Den andra golden va en tik hon hade mefött hjärtfel så hon åt tabletter hela sitt liv men blev ändå 8 år så dom kan bli ganska gamla, :rofl:
 
Sv: Ålder på golden retriever

majblomma skrev:
Oj! Har hon svalt strumpor!?

Ja, 12 veckor gammal såg vi att hon svalde en liten barnstrumpa. Åkte till veterinär och kräkte henne, upp kom TVÅ strumpor och den strumpa vi inte visste fanns i magen var en stooor strumpa som aldrig hade passerat. Gissa om vi är försiktiga nu!!!
 
Sv: Ålder på golden retriever

Min gamla goldenhanne blev tyvärr bara sju år. Fick akut diskbråck och förskjutningar av kotorna i hela ryggraden, så han fick somna in på en gång när det upptäcktes. Måste dock säga att han på alla andra sätt fram till denna dagen var den piggaste och friskaste hund vi haft i familjen. Hade inte ryggen varit så trasig så hade han nog blivit bra gammal. Min förra pojkväns golden är 12 år och still going strong. Så nog får du behålla din ett tag till om inget händer!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 339
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 841
Senast: Milosari
·
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 717
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp