Bukefalos 28 år!

Pallas_Athena

Trådstartare
Jag känner mig ofta väldigt ensam i min ålder när jag rider då jag mött nästan endast äldre som rider AR.

jag är 19 och började med AR när jag var 16. ni då?
dom flesta ungdomar vill ju tävla om dom rider..
 
Jag är 16 och började när jag var 15, jag känner mig också väldigt ung ibland, men så länge de andra är trevliga så tänker jag inte på det så mycket!
 
Jag är 31 och började tänka i AR-banor för ett par år sedan.

Jag tävlar också, fast inte på några svindlande höjder. LC o LB dressyr. :angel:

mvh Jessica
 
Ja det var väl du och jag samt...jag och namn (hon som red Sabina) som var under 20 när jag var hemma.

Fast Linda var ju inte så mycket äldre direkt.
 
jag är 17 och började träna AR-inriktat när jag var 16 nästan exakt ett år sedan.
Jag tävlar, men inte med några jätteambitioner. Just nu LC-LB dressyr, emn siktar på LA inom ett år.
 
Jag är 22 och började inrikta mig på AR för ett år sedan, men nu har jag tagit det mer i bruk då hästarna rids in enligt AR metoden.
Men det är en lång väg kvar, det är det som är så roligt att man aldrig blir fullärd!!Och att sträva efter att kunna rida hästen i en samlad form och dessa skolor över marken...jaja det kommer nog me!! :smirk:
 
Känner mej sällan ensam, även fast de flesta som jag tränat med tidigare har varit avsevärt mycket äldre. Bland de som pysslar med akademiskt tas det stor hänsyn till kunskap oavsett ålder - vad jag träffat på iaf. Diskussioner och annat verkar gå att föra även med "nån under 20" i rummet - härligt tycker jag! :p Visst finns det ungdomar, men så länge detta är såpass "nytt" i Sverige och tex inga ridskolor finns så tror jag att få ungdomar kommer in på det. Är man väl inne i ridskolesvängen, skaffar egen ponny (/häst) så brukar det ju oftast rulla på rätt mycket med ungdomssatsningar, tävlingar osv - det kan ju ta ett tag innan man inser att man vill hitta något annorlunda.

Ungdomarna blir ju iaf fler och fler upplever jag det som? (eller vänta, är det kanske jag som blir äldre...)

Jag är 20, har ridit för ER sedan jag var 13, i samma veva som ER var på den första kursen BB hade i Sverige. Tävlat har jag gjort bort för en hel livstid känns det som - är dödligt less på det. Det blev lite för mycket där mellan jag var 12 och 17 typ.
 
precis,i andra grenar är det mycket "lilla flicka du ska inte komma o säga till mig hur ja ska rida,jag har ridit innan du var påtänkt" :D

i akademiskt har jag bara mött posetivt, ju mer känsla o vilja att lära sig ju roligare är det.
jag vill ju lära mig ALLT!! försöker iaf,men försöker ta det i ettaper både teoretiskt o praktiskt, samt att alltid gå tillbaka o inte glömma grundstegen..

har aldrig ngnsin träffat på ngt som är så intressant som AR det känns som om hela mitt liv kretsar runt endast det. vad jag än gör, och det är så jag vill leva.. jag stormtrivs!!! :love:
 
Hej! Jag är 17 och började när jag var 15-16 år. Har precis köpt en ny polle, en knabstruppervalack :love: så om ett tag kommer vi förhoppningsvis också ut på kurs!

Mvh Amanda
 
Jag är 20 och har länge funderat på att ta ut en AR-tränare och prova mig framåt men pengar har hindrat mig och nu sitter jag och är lite feg. VEt ju inte riktigt vad som väntar. Jag gillar att prova nya saker men jag känner INGEN Som pysslar med AR och därför är det en lite underlig känsla att ta ta tag i det själv. MEn jag ska... någon gång.
 

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
377
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Lutten
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 650
Senast: JohannaB
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp