Aldrig får man vara riktigt glad....

F

Fritte

Visst är det väl typiskt? Hästen som jag rider har dragits med mugg/rasp på ena kotan länge och väl, och som en följd varit väldigt svullen i det benet. Nu har vi satt in massiv behandling, och igår var ruvorna nästan borta och för första gången ALL svullnad borta! :banana: Jag blev förstås illglad, ända tills jag började longera. Då är hon plötsligt halt på det benet.... :( Varför är det alltid så?
 
Säg inget. Min 4-åring har dragits med det ena efter det andra och har tom varit utdömd en vända. På 3 år har hon lyckats med en senskada, kraftig Erlichia, dubbla kotledsinflammationer, opererad för hålvägg och igår (nu när hon precis kommit igång) stod hon svullen i ett bakben och ska röntgas idag.

Bara att gilla läget, betala och inse att man har en häst med otur! :cry:

Ett tag diskuterade vi här huruvida hästarna åker på skit om vi mår dåligt. Jag tror det är så till viss del. Mitt liv har varit oerhört kaotiskt de är åren och varför inte!?

/C
 
Ush! Skickar en kram!

min kamel har också haft mycket trassel! Men tror att det äntligen börjar ordna upp sig. :bump:
 
jobbigt,

det är alltid nått som skall bli fel,eller hur?
lika med min kuse,han har blivit behandlat intensivt för en ögonskada,jag trodde det blev bra och veterinären godkände mina misstankar.....tyvärr blrjade igår rinna igjen....
så nu är det pån igjen med behandling.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 820
Senast: Hedwig
·
Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
1 803
Senast: Elo
·
Hästvård Min häst är ett kallblod på 17 år, aldrig varit halt innan bortsett från hovböld en gång. Hel och frisk i kroppen i grunden. Men i...
Svar
16
· Visningar
6 552
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Försöker jag här. Min treåring har inte gjort någonting ännu. Det började med en hård liten svullnad på utsidan av vänster bakkota. Ett...
Svar
1
· Visningar
1 825
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp