Aldrig mer ponny...........

D

Dextrosol

Har nu efter mycket vånda o miljoner tårar sålt vår ponny. Nu har vi bara en häst kvar och den kommer vi att behålla livet ut - känns det som i alla fall. Aldrig mer skall vi behöva räkna år o dagar tills man vet att ponnytiden är över. Det har verkligen varit stressande. Även om vi har vetat att det varit oundvikligt med försäljningen så är det fruktansvärt hårt att sälja. Känns som man sviker ponnyn. Usch aldrig mer.......... :cry: :cry: :cry:
 
För att trösta dig kan jag tala om att jag är 43 och har en Welsh och en Shettis... :)
Du kan börja om när du blir gammal som jag!
Eva
 
a jag vet hur det är mina ponnysar ska säljas te årets slut å jag vill inte men på sätt å viss så får jag ju en stor häst då.. men men mina ponnysar e dom bästa som finns va skulle jag gö utan dom=) :love:
 
:cry: :cry:Jag lider med dig. Snart är mina ponnyår slut och jag blir tvungen att lämna ifrån mig mitt lilla hjärta.
Usch jag tycker att överåriga borde få tävla ponny, i en egen avdelning, avd C eller något.
 
Eller så gör man som jag, 34 år, föder upp ponniisar och kör med dem samt har medryttare i passande ålder som kan tävla dem. Serr man till att ha ston så kan mam ju alltid avla på dem ( såvida de inte är helt kassa exteriört). Visst är det hemskt att behöva sälja sin bästa vän bara för att man "gammal". Har man turen att ha en inkörd häst så blir man aldrig för gammal! :D :bump:
 
men om ponnyn älskar att tävla och är en riktig tävlingsponny? det är inget man bara kan ta ifrån en sån ponny. ponnyn blir inte riktigt den samma..
 
man kan ju tävla mot storhästarna. Eller i western/distans samt klubbtvlingar dressyr/hopp.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 635
Senast: Lhas
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 113
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder, hur gör man för att sälja sin häst? Jag har sålt tre hästar under mitt liv som hästägare, och vid två av...
Svar
8
· Visningar
2 330
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp