Alfrida - stormen

DarkInNight

Trådstartare
Har ni märkt av stormen Alfrida idag? :)

Här i Dalarna blåser det för fullt och strömmen försvann för oss tidigare under kvällen, jag hoppas den kommer tillbaka under natten.
 
Blåser här också. Tidigare i dag var jag i Hunnebostrand på västkusten och jag höll på att blåsa omkull när jag var ute med hunden :o
Här hemma, några mil innåt land är det något lugnare. Var nyss ute på hundprommenad igen och en massa skräp flög runt. Såg att det fallit en stor gren från vår ena björk.
 
Har ni märkt av stormen Alfrida idag? :)

Här i Dalarna blåser det för fullt och strömmen försvann för oss tidigare under kvällen, jag hoppas den kommer tillbaka under natten.
Är det samma storm som vi hade i södra Sverige i natt? I så fall så, ja, det knakade rejält i huset och paviljongen finns inte mer. Det hade den förmodligen gjort om vi inte hade "glömt" att plocka ner tyget dag efter dag...... Nu fick väl vinden ordentligt tag i taket, tänker jag. Stalldörren hade blåst upp också. Och det har i princip blåst friskt hela dagen idag.
 
Det blåser så mycket att jag undrar om smhi och yr verkligen har rätt när de säger 10-11m/s.

Ett träd 60 meter från oss har gått av och det har skramlat i den inglasadebalkongen.
Vid 3 inatt kom det sån vindby att det var svårt att få upp baljongdörren under några sekunder.
 
Blåser rätt friskt här med. Är så det knakar i huset. Kommer antagligen inte sova i natt, men sen Gudrun när taket på hyreshuset blåste av.
 
I Skellefteå har vi tydligen haft vindar av "nästan orkanstyrka". 31m/s. Hästarna hänger i vindskyddet och får hö serverat där.
 
Vi har öppet framför huset i några kilometer ner till havet så eh, det blåser en hel del eftersom vinden inte stoppas upp :o :D

I samband med någon storm för några år sedan skruvade vi fast alla våra takpannor (eftersom halva takets pannor flög iväg) och det är jag hemskt tacksam för just nu. Huset låter förskräckligt i blåsten.
 
Jag bor en timme norr om Örebro och det knakar i huset till och från, men strömmen är stabil än så länge.
 
Det blåser så mycket att jag undrar om smhi och yr verkligen har rätt när de säger 10-11m/s.

Ett träd 60 meter från oss har gått av och det har skramlat i den inglasadebalkongen.
Vid 3 inatt kom det sån vindby att det var svårt att få upp baljongdörren under några sekunder.
Byarna är det man ska se upp med. Blåsten i sig kan nog stämma med ca 11 m/s men vindbyarna är iaf här runt 26 m/s
 
Gävle har stormbyar på ~20-25, skallrar bra i rutorna hos mig. Strömmen verkar stabil än så länge.
 
Har ni märkt av stormen Alfrida idag? :)

Här i Dalarna blåser det för fullt och strömmen försvann för oss tidigare under kvällen, jag hoppas den kommer tillbaka under natten.

Jag bor i mellersta Dalarna och här blåser det friskt. Vet att mamma o hennes sambo har haft strömavbrott, men strömmen kom tbx rätt fort.
 
Viner rätt bra från balkongdörren just nu, ska det fortsätta så här imorgon blir det intressant att cykla till jobbet.
 
I nordvästskåne är det rejält blåsigt på slätten men inte riktigt så man är rädd för att gå ut. Några tappra själar lyckades genomföra det traditionella nyårsdoppet vid Ängelholm trots rejäla vågor (själv nöjde jag mig med badkaret, känns som ett mycket bra och något mer njutbart val).


Hade jag varit helt skadefri och lite mer i normal träningsform kunde jag ha gjort en galet bra kilometertid på en delsträcka av kvällspromenaden, medvind uppåt 20 m/s vinkelrätt mot ryggen och fritt blås utan träd eller byggnader som dämpade.... nu fick jag nöja mig med en rask promenad just den kilometern och betydligt trögare på de sträckor där vinden kom från fel håll (som den ju allra oftast gör :meh: )
 
Sitter på jobbet med hjärtat i halsgropen, då strömblinkar i elnätet är bland det tråkigaste som finns för min verksamhet. Jobbar dessutom ensam så det skulle innebära en hel del kaos om vi blir utan ström om så bara för nån sekund då det slår ut en hel del grejjer. Så ja, jag håller i hatten och hoppas på det bästa...:crazy:
 

Liknande trådar

Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
300
Senast: Silver Girl
·
Mat Jag hittade idag ett buskage fullt med stora jättefina slånbär. Plockade en hel gryta och tänker göra sloe gin till julen. Men nu ska de...
Svar
5
· Visningar
442
Senast: Jeffery
·
Samhälle Hur har ni det i kväll och i natt? En reporter på nyheterna höll på att blåsa bort tidigare under kvällen.
2 3
Svar
53
· Visningar
3 941
Senast: Squie
·
Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp