Bukefalos 28 år!

Alger, lugnande effekt?

linhe063

Trådstartare
Jag har hört att alger ska vara bra mot det mesta är det någon som har någon erfarenhet av detta? Har bla hört att nervösa hästar som får alger ska bli mycket lugnare och stabilare, sant? Vet ni kanske något annat fodertillskott som har lugnande effekt på nervösa eller spända hästar.

Jag har en 7 årig vallack som helt plötsligt kan bli jätte spänd för något och bli helt blockerad, inte så roligt när man är ute på tävling. Han skulle behöva något som lugnade ner honom lite grann.

Tacksam för alla tips...
 
Sv: Alger, lugnande effekt?

Alger har nog i alla fall en lugnande effekt på ryttaren! Tror ryttaren på att det verkar så blir ryttarens självförtroende bättre och hästen lugnare.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 242
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 812
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Behöver tips och ideér då jag har en häst som hoppar över bommen i transporten. använder halsrem som jag binder längre ner men sist slet...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp