A

Amelia

Vilken sorts alger är det som ska vara bra mot eksem?? Vart köper man, vad kostar det? Hur mycket ska man ge och under vilken period?

Tacksam för svar :)

Ishavsalger är den man använder vid eksem, man fodrar med detta hela året fast kanske en ökning under den delen när eksemet är aktuellt dvs apr-okt.

Algbörje sälger detta, finns även som länk här på bukefalos. Kostnad ca 550 kr för 30 kg alger samt 6 kg korallkalk, räcker i ca 9-10 månader för häst.

Om du bor nära Tingsryd så kan du köpa det betydligt billigare på Stallbacken där!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
327
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
325
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka