A

Amelia

Vilken sorts alger är det som ska vara bra mot eksem?? Vart köper man, vad kostar det? Hur mycket ska man ge och under vilken period?

Tacksam för svar :)
 
Ishavsalger är den man använder vid eksem, man fodrar med detta hela året fast kanske en ökning under den delen när eksemet är aktuellt dvs apr-okt.

Algbörje sälger detta, finns även som länk här på bukefalos. Kostnad ca 550 kr för 30 kg alger samt 6 kg korallkalk, räcker i ca 9-10 månader för häst.
 
Om du bor nära Tingsryd så kan du köpa det betydligt billigare på Stallbacken där!
 

Liknande trådar

Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
325
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Ponylove
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
280
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp