Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

A

Amelia

Vilken sorts alger är det som ska vara bra mot eksem?? Vart köper man, vad kostar det? Hur mycket ska man ge och under vilken period?

Tacksam för svar :)

Ishavsalger är den man använder vid eksem, man fodrar med detta hela året fast kanske en ökning under den delen när eksemet är aktuellt dvs apr-okt.

Algbörje sälger detta, finns även som länk här på bukefalos. Kostnad ca 550 kr för 30 kg alger samt 6 kg korallkalk, räcker i ca 9-10 månader för häst.

J

javill

Om du bor nära Tingsryd så kan du köpa det betydligt billigare på Stallbacken där!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6482 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Hund Jag har hittat ett hjorthorn i skogen (dovhjort tror jag), det har inga alger utan är bara lite lerigt så det är nog nytt. Tänkte...
Svar
12
· Visningar
601
Hästvård Jag har en häst med astmabesvär som behandlats med kortison i två omgångar utan långvarig effekt. Nu har veterinären skrivit ut...
Svar
6
· Visningar
386
Hästvård Just nu går min ena pålle på metacam, undrar rent av om hon kan gå ut i sin vanliga hage med gräs som vanligt? Eller om hon ska stå i...
Svar
11
· Visningar
523
Hästvård Nu innan hästarna ska till sommar hagarna tas träckprov. Vi fick tillbaka våra idag, ena har 250 blodmask och den andra 450 blodmask...
2
Svar
21
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • OS-laget

Omröstningar