Alimemazin. Livrädd.

Flinga22

Trådstartare
Jag är en väldigt orolig själ som nu har fått Alimemazindroppar utskrivna. MEN jag är också så himla medicinerade så det är löjligt.
Jag tror att jag ska få en allergisk reaktion, jag funderar på hur jag kommer att reagera. Jag tänker och tänker och vågar liksom inte.

Jag är inte allergisk mot något annat vad jag vet och åt rätt så mycket mediciner när jag var yngre. Har blivit fegare med åren.

Finns det någon här som har Alimemazin som kan lugna lite? 🫣
 
Jag har Alimemazin, har haft både droppar och kapslar och tycker mest att man blir behagligt lugn av dem, absolut inte borta på något vis, när man hittar rätt dos för tillfället. Jag har aldrig fått någon allergisk reaktion eller negativ biverkning mer än att tungan blir lätt bedövad ett tag av dropparna. Men ingenting farligt alls och på det stora hela har den hjälpt mig mycket! :love:
 
Jag har Alimemazin, har haft både droppar och kapslar och tycker mest att man blir behagligt lugn av dem, absolut inte borta på något vis, när man hittar rätt dos för tillfället. Jag har aldrig fått någon allergisk reaktion eller negativ biverkning mer än att tungan blir lätt bedövad ett tag av dropparna. Men ingenting farligt alls och på det stora hela har den hjälpt mig mycket! :love:
Tack snälla för ditt svar!
Jag har nog fått en väldigt liten dos (5-15 droppar vid behov) och hoppas på att det hjälper.
Oj, är det obehagligt när den domnar? Bra att du sa det, då vet jag iaf vad det kan bero på om det händer.
 
Jag hade det för några år sen. För mig räckte det med fem droppar så somnade jag och sov som en stock. Men jag är väldigt känslig för både verkan och biverkningar. Kan inte ta Alvedon utan att bli illamående till exempel.
 
Jag hade det för några år sen. För mig räckte det med fem droppar så somnade jag och sov som en stock. Men jag är väldigt känslig för både verkan och biverkningar. Kan inte ta Alvedon utan att bli illamående till exempel.
Tack!
Det är ju just sovadelen som jag behöver, är bara glad om jag kan slockna utan att vakna av att någon andas i rummet.
Det är lite läskigt att inte veta hur jag kommer att reagera men känner mig ändå lite tryggare efter era svar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 350
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 486
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 418
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp