Bukefalos 28 år!

alkohol och ammning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hallau

Trådstartare
Hade ett hett samtal med en kompis ang ammning och dricka alkohol.
Hon har i sin tur många vänner som druckit alkohol medan de ammat. Är detta vanligt?
Innan fetsen pumpade de ut bröstmjölk som bebisen kunde dricka och sedan pumpade de ut mjölken ur brösten dygnet efter partyt, och slängde. Sedan amma de som vanligt igen.
Men hur lång tid tar det innan alkoholen försvunnit ur kroppen?
 
Senast ändrad:
Sv: alkohol och ammning

Det är bara när du själv har alkohol i blodet som du ger det i mjölken.

Man kan alltså dricka måttligt efter att man ammat klart för dagen, om man har reservmål sparade tills man är nykter igen. Men man kan behöva pumpa ur och kasta ändå för att inte tuttarna ska spricka om man hoppar över ett tillfälle :o
 
Sv: alkohol och ammning

Vet inte om det är vanligt?

Jag gjorde det en gång (se här om du är nyfiken) för att kunna dricka 2 glas riktigt lyxigt vin när jag hade min första barnfria natt när Vidar var 13½ månad. Då var jag ju inte hemma så jag skulle ändå bara pumpa ut och kasta mjölken. :p
 
Sv: alkohol och ammning

Jag gjorde det aldrig, hade aldrig egentligen någon andledning... ;)
Men däremot min ena kompis gjorde det två gånger under tiden hon ammade sin son, ena gången för min möhippa och andra gången för mitt bröllop, men då pratar vi inte supa skallen av sig utan på möhippan drack vi ett ganska så dyrt underbart gott rödvin till maten och inget mer... På bröllopet var hon nykter tills hon kunde köra hem sin grabb till sin mamma som kom och var barnvakt efter jobbet och tog sedan lite likör till kaffet... Så egentligen skulle hon säkert ha kunnat amma än då men görde det säkra före det osäkra då hennes grabb var van att äta ur flaska av andra andledningar.
Men däremot kan jag inte förstå om man gör det till en grej varje helg, så viktigt kan det inte vara? Eller ialla fall inte för mig, det enda jag har saknat under gravidet och ammning var ett riktigt gott rödvin så visst hände det att jag tog en mun om det var någon av favoriterna som bjöds på fest... Men som sagt det var inte särskilt ofta en kanske två gånger under hela tiden så jag tror inte att elin tog någon skada!
 
Sv: alkohol och ammning

Jag var ute för 3 veckor sen. (ammar). Pumpade ut dagen efter o slängde. Men jag tycker det är så tråkigt o jobbigt att pumpa ut så nu håller jag mig nykter tills jag slutar helt.
Det var inte ens speciellt kul på krogen *mutter*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 969
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag berättade om detta i höstas, men nu hittar jag inte tråden. Hur som helst så började jag under hösten att få...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
21 431
Senast: Otherside
·
Relationer Jag har nyligen flyttat hemifrån och har ett hat till alkohol. Speciellt om den intas av mina föräldrar. (Har inget hat emot dem...
2
Svar
39
· Visningar
4 088
Senast: Ramona
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 533
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp