Alkohol vanor

Gammeln

Trådstartare
Dricker ni mer under er semester än annars? Förståsigpåarna varnar för att man kan hamna snett under semestertiderna :crazy:.
 
Sv: Alkohol vanor

Det är ganska vanligt att man dricker mer under semestern än annars. Det gör till och med jag, men mitt alkoholintag är ungefär lika med noll i vanliga fall så mer för mig innebär nån extra cider istället!


Men visst är det så att folk kan hamna lite snett. Jag tror att semesterdrickande sker pga det inte påverkar en på jobbet dagen efter, att man liksom kan ta den där ölen extra eller dela på en flaska vin extra.
 
Sv: Alkohol vanor

Jag tränar och dricker i princip inte.
Alkohol förstör förutsättningarna för bra träning.
 
Sv: Alkohol vanor

Javisst gör jag det. Men jag är inte full oftare än vanligt, mer att jag unnar mig något glas vin lite oftare än när man ska presera dagen efter :)
 
Sv: Alkohol vanor

Jag dricker inte mer vid varje tillfälle för att det är just sommar/semester, men däremot blir det oftare. Sommaren innebär ju oftare grillkvällar, sommarfester, avslutningar från jobb, sitta på uteservering, träffa någon kompis för ett glas vin/öl i solen mm. Så tillfällerna blir klart fler för mig.
 
Sv: Alkohol vanor

Jag tror att semesterdrickande sker pga det inte påverkar en på jobbet dagen efter, att man liksom kan ta den där ölen extra eller dela på en flaska vin extra.
Risken är väl att det blir en vana under den där semestermånaden och när man väl ska börja jobba så är det väl svårt att avstå en öl eller fyra på eftermiddagen/kvällen när man liksom har vanan inne
 
Sv: Alkohol vanor

Risken är väl att det blir en vana under den där semestermånaden och när man väl ska börja jobba så är det väl svårt att avstå en öl eller fyra på eftermiddagen/kvällen när man liksom har vanan inne

Det är just så det är för många som ramlar dit.
 
Sv: Alkohol vanor

Totalt sett, ja. Det blir oftare att man tar ett glas vin när man är ledig. Däremot dricker jag inte mer per gång så att säga, men oftare. Full blir jag aldrig. Dricker nästan aldrig sprit heller, det blir bara vin eller öl.
 
Sv: Alkohol vanor

Dricker ni mer under er semester än annars? Förståsigpåarna varnar för att man kan hamna snett under semestertiderna :crazy:.

Jajamensann, vi har numera 52 veckors semester (liksom du, Gammeln?). Eftersom vi ändå är på fallrepet resonerar vi som så att en liten whisky till morgonkaffet kan ju inte skada, mjukar upp stela leder, på eftermiddagen en sherry. Alla civilicerade människor tar väl en eftermidagssherry. Sen ska det ätas middag, ett glas rött är bra för hjärtat säger experterna, senare en liten cognac för matsmältningen och sömnen.

Sedan finns det ju en massa andra anledningar till en extra drink, vuxna barn ringer och säger att de ska skilja sig (jävla ungar, när man just vant sig vid svärdottern), vuxet barn ringer, har träffat en ny, vill komma o presentera (jävla unge, måste vänja mig vid en ny!).
Vädret, oj vad varmt idag, bäst att ta det lugnt, ett litet glas vitt (låtsas att man bor i Spanien), eller oj vad det regnar ... hittar ingen direkt ursäkt, förslag emottas tacksamt.

Eftersom vi ofta är multisjuka och under doktors observation med regelbundna blodprover för ditten o datten så kan vi dricka så mycket vi vill tills den dag doktorn säger; "dina levervärden har börjat stiga lite", då skippar vi eftermiddagssherryn.

Vi överväger naturligtvis först nyttan mot skadan, garvade som vi är efter ett långt liv som vi hoppas tar ett snabbt slut när den dagen kommer.

Vad ville jag med det här inlägget, minns inte !
 
Sv: Alkohol vanor

Nä, jag dricker när jag vill och är sugen på det.

Vilket jag är kanske 5 ggr per år... Så jag är ingen storsupare och lär nog inte bli det heller.

Dricker hellre vatten och läsk än alkohol.
 
Sv: Alkohol vanor

Jajamensann, vi har numera 52 veckors semester (liksom du, Gammeln?). Eftersom vi ändå är på fallrepet resonerar vi som så att en liten whisky till morgonkaffet kan ju inte skada, mjukar upp stela leder, på eftermiddagen en sherry. Alla civilicerade människor tar väl en eftermidagssherry. Sen ska det ätas middag, ett glas rött är bra för hjärtat säger experterna, senare en liten cognac för matsmältningen och sömnen.

Sedan finns det ju en massa andra anledningar till en extra drink, vuxna barn ringer och säger att de ska skilja sig (jävla ungar, när man just vant sig vid svärdottern), vuxet barn ringer, har träffat en ny, vill komma o presentera (jävla unge, måste vänja mig vid en ny!).
Vädret, oj vad varmt idag, bäst att ta det lugnt, ett litet glas vitt (låtsas att man bor i Spanien), eller oj vad det regnar ... hittar ingen direkt ursäkt, förslag emottas tacksamt.

Eftersom vi ofta är multisjuka och under doktors observation med regelbundna blodprover för ditten o datten så kan vi dricka så mycket vi vill tills den dag doktorn säger; "dina levervärden har börjat stiga lite", då skippar vi eftermiddagssherryn.

Vi överväger naturligtvis först nyttan mot skadan, garvade som vi är efter ett långt liv som vi hoppas tar ett snabbt slut när den dagen kommer.

Vad ville jag med det här inlägget, minns inte !
:eek::rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Alkohol vanor

jag dricker ett glas vin nästan varje kväll och har gjort det i åratal. Men just nu under semestern så lider jag av typ 40 graders värme här i Spanien och ett enda litet glas vin sänker mig totalt så jag dricker ingenting på semestern faktiskt, och under de varmaste månaderna, typ juli-september.
 
Sv: Alkohol vanor

Ja absolut.
Jag måste nästan alltid vara nykter för att kunna köra bil eller buss så semestern är den enda tid som jag kan unna mig en öl eller ett glas vin.
Så i princip har jag ett vitt år mellan varje semester.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
691
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
298
Senast: __sofia__
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 509
Senast: Amha
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 496
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp