All förskoleverksamhet utomhus pga Corona

Vår förskola är en fristående förskola, en enhet, två avdelningar. Vilken skulle förvaltningen vara som sköter planeringen?

Sen säger jag inte att du har fel ang lagtolkning, jag vet inte själv.

Okej det finns ingen förvaltning. Även våra friskolor och privata förskolor i kommunen får stöttning från oss i svåra frågor. När det handlar om barn som kan komma att behöva förskoleverksamhet även om det ska stängas ner så är det hela kommunens jobb att ge de barnen plats. Inte respektive skola. Det är en samhällsproblem och kommunen kommer bli skyldig att kunna ge alla barn plats som behöver det. För mig kvarstår fakta att jag anser att även en fristående förskola ska ha koll på vilken information som får lov att lagas respektive inte lagras. Men inte mer sagt om det. Det verkar som att alla tolkar på eget sätt men jag drar ören åt mig när privata aktörer dokumenterar den typen av information. Men troligen kommer det bli bättre och bättre ju fler som får chansen att arbeta med den nya lagen. Så länge har den ju inte funnits och jag vet att många fortfarande famlar lite i mörker. Vilket jag förstår, den är inte helt tydlig och den är komplicerad!
 
Jag bor i Stockholmområdet och mitt barn har varit ute i princip hela dagen, undantag lunch och vila. Inga kläder, gosedjur, nappar får vara kvar utan ska tvättas varje dag. Vi har även fått meddela om vingar samhällsviktiga jobb. Har bara antagit att det varit så över hela landet men ni verkar ju få samma krav som vi nu.
 
Jag bor i Stockholmområdet och mitt barn har varit ute i princip hela dagen, undantag lunch och vila. Inga kläder, gosedjur, nappar får vara kvar utan ska tvättas varje dag. Vi har även fått meddela om vingar samhällsviktiga jobb. Har bara antagit att det varit så över hela landet men ni verkar ju få samma krav som vi nu.

Verkar fortfarande vara väldigt olika hur förskolor gör, var en artikel i DN idag om problemet med att det inte finns några tydliga riktlinjer för förskolorna utan alla får "hitta på" efter bästa förmåga.

Hos oss är även måltiderna utomhus, hämtning/lämning vid grinden för man vill inte ha in föräldrar på gården. Det är på vippen att man inte ska få komma in i lokalerna och hämta/lämna kläder heller. Jag tycker det är bra att dom vidtar massa åtgärder men just den biten med kläderna innebär en del praktiska svårigheter när man inte får plocka ihop sakerna som ska med hem själv.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 119
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 106
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 249
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 487
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp