Alla är förkylda

fejko

Trådstartare
Hur vet man egentligen om man har Coronaviruset eller om det bara är en vanlig sketen förkylning? Var o varannan människa går omkring och snörvlar på jobbet just nu.
 
Hur vet man egentligen om man har Coronaviruset eller om det bara är en vanlig sketen förkylning? Var o varannan människa går omkring och snörvlar på jobbet just nu.
Bör väl vara en sannolikhetsbedömning.

Viruset är inte känt i Sverige just nu. Inkubationstiden är två veckor. Gränserna har i stort sett varit stängda ett bra tag. Så varför skulle någon ha lyckats få in corona just till din omgivning?
 
På min arbetsplats är det många som ut och reser. Internationella flygplatser torde vara idealiska platser för smittspridning.

Är inte rädd för egen del då jag inte tillhör riskgrupperna.
 
@Gräv

Om någon är orolig att det är Corona så är nog det sundaste att man utifrån sammanhanget att folk är allmänt förkylda på jobbet i februari att kontakta vården och fråga . Även om det lär vara lite överkurs utifrån TS läge .
 
Coronaviruset sätter sig ju främst på luftvägarna, utöver feber får man i regel torrhosta och efter några dagar svårigheter med andningen. Vanliga förkylningssymtom (typ snuva) ingår inte enligt de rapporter jag läst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förkyld....Och som vanligt rejält.Jag har legat 4 dgr nu, orkar inte vara uppe. Jag vet inte hur andra fixar det, dom är borta max 2-3...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 046
Senast: Sel
·
Relationer Fundering efter att ha läst i en dagbokstråd och att en kollega frågade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi människor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 539
Senast: Snowball
·
Kropp & Själ Jag har hostat i 4 månader, hostat blod i omgångar men det är antagligen för att jag fått små sår i halsen av allt hostande. Men sen en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 343
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Här är jag med en flummig liten tråd igen :o Vilka raser är vanligast där ni bor? Någon ovanlig ras som ni trodde var vanlig, men som...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 153
Senast: copernica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp